DEN BOSCH – Hema komt uit de National Benchmark Koffie- en Lunchketens als populairste keten uit de bus. Bijna een op de drie Nederlanders die in de afgelopen twaalf maanden één koffie- of lunchzaak bezocht, deed dat bij Hema. De benchmark is een onderzoek van Multiscope.
Op de tweede plaats staat La Place met twintig procent, Bakker Bart en Starbucks volgen met een procent minder en Subway staat op vijf met twaalf procent. Iets meer dan een kwart van de bezoekers haalt een bestelling af. Hier zitten grote verschillen tussen de ketens. Waar bij Dunkin’ voornamelijk wordt afgehaald, bij CoffeeLovers, Brownies&Downies en Anne&Max nemen de meeste klanten de tijd om te gaan zitten.
Hoeveel klanten in de zaak komen hangt voornamelijk af van locatie. Deze reden werd door twee op de drie ondervraagden als reden gegeven om ergens te komen. Op de tweede plaats komt gemak met 59% en op drie aanbod met 56%.
Bron: Out.of.Home Shops