Nutisal verpakking.jpg

Fabrikanten

Monchy neemt notenmerk over van Cloetta

ROTTERDAM – Monchy Food Company (MFC) neemt het notenmerk Nutisal over van zoetwaren- en notenbedrijf Cloetta. De overname is onderdeel van de ambitieuze internationale groeistrategie van MFC in de markt van noten, zuidvruchten en superfoods.

Redactie |

MFC bestaat sinds 2021 uit diverse bedrijven en heeft zijn oorsprong in Rotterdam. Het bedrijf levert aan de industrie, foodservice en retail. Onder andere Rhumveld Winter & Konijn, De Notenbeurs en Foodtrend zijn onderdeel van MFC. De activiteiten van het overgenomen dryroasted notenmerk Nutisal worden voor Nederland, België en Duitsland  binnen Foodtrend geïntegreerd. In juni zal Foodtrend Scandinavië een commercieel kantoor gaan opzetten in de Zweedse Malmö om klanten in Zweden, Denemarken en Noorwegen te kunnen bedienen.

Olaf Noorman, ceo Monchy Food Company: “Met het merk Nutisal zijn we in staat via de Foodtrendorganisatie, met een sterke focus op duurzaamheid en innovatie, onze positie in Retail en Out of Home in Nederland en België snel verder uit te bouwen. In Scandinavië, waar Nutisal een sterke heritage heeft, zullen we de reeds opgestarte samenwerking intensiveren met de oorspronkelijke co-founder van het merk Nutisal, Steven Barendregt.”

Bron: Levensmiddelenkrant / Out.of.Home Shops