ROTTERDAM – Op vrijdag 25 april opent de Duitse topvoetballer Lukas Podolski de eerste vestiging van zijn Mangal Döner X Lukas Podolski10 keten in Nederland. Samen met ondernemer Bahadir Tasören wordt de Nederlandse franchise geopend in het Alexandrium Shoppingcenter in Rotterdam.
Podolski startte het bedrijf in 2016 samen met ondernemer Metin Dag in Keulen. In de jaren die volgden is het systeemgastronomie-bedrijf uitgegroeid tot een franchiseorganisatie met bijna vijftig restaurants in meer dan vijftien steden in Duitsland. Er staan nog vier steden in de planning, evenals een vestiging in Polen, het geboorteland van Podolski.
Authentiek
De Nederlandse ondernemer Tasören is de gastheer in de vestiging in de havenstad. Hij kent de horecamarkt door en door. “Döner is in Duitsland een van de populairste maaltijden en nu serveren wij hem authentiek en uniek in Nederland. Bij ons vinden gasten precies wat ze van een échte döner verwachten: een vers bereide maaltijd van hoogwaardige ingrediënten, kortom een kwaliteits-döner van een ware legende.” Het nieuwe restaurant heeft een oppervlakte van 120 vierkante meter en 44 zitplaatsen. Er werken veertien medewerkers die alle gerechten vers bereiden met zelfgebakken brood, vlees, salade en Podolski’s speciale kruidenmix.
Artikel gaat verder onder de foto ↓
Partners
Marco Schepers, managing director bij Mangal Döner X Lukas Podolski10 en verantwoordelijk voor de internationale franchise-uitbreiding, over de keuze voor Rotterdam: “We hebben veel vragen ontvangen van gasten uit Nederland met de vraag wanneer we eindelijk ons eerste restaurant in Nederland openen. Nu is het eindelijk zover. Met onze vestigingen willen we midden in het culinaire gebeuren staan en onze gasten overal bereiken. Daarvoor hebben we partners nodig die met dezelfde passie, enthousiasme en gastvrijheid werken en kwaliteit altijd voorop stellen. Met Bahadir Tasören hebben we zulke ondernemers in Nederland gevonden. Samen met het volledige Mangal Döner-team zal hij helpen ons aanbod in nog meer steden en op nog meer locaties beschikbaar te maken.”
Bron: Out.of.Home Shops