Unilever Kantoor Rechtenvrij Gebouw Pand Weena 4.jpg

Unilever groeit in eerste kwartaal 2025 door meer verkoop

LONDEN – In het eerste kwartaal van 2025 groeit de onderliggende verkoop van levensmiddelengigant Unilever met drie procent. Bijna de helft van de groei komt door meer verkopen, de andere helft door prijsverhogingen. De verzelfstandiging van de ijsdivisie gaat ook volgens schema.

Redactie |

Ondanks de hogere verkoop is de omzet van het bedrijf bijna een procent lager. De daling komt vooral van de divisies Personal care en Home Care. De grootste groei zit bij Beauty & Wellbeing. Foods groeit slechts met 0,1% en de ijsdivisie met 2,8%. De verzelfstandiging van deze divisie, met het hoofdkantoor in Nederland, gaat nog steeds volgens schema. Vanaf 1 juli moet The Magnum Ice Cream Company als zelfstandig bedrijf opereren. De afsplitsing zal dan aan het begin van het vierde kwartaal definitief zijn.

Concurrentiepositie 
“We zijn het jaar begonnen met een veerkrachtige prestatie. De groei van de onderliggende verkopen in het eerste kwartaal van 3% weerspiegelt de kracht van onze steeds meer op premium en innovatie gerichte portefeuille in ontwikkelde markten”, zegt ceo Fernando Fernandez in het kwartaaloverzicht. “In een aantal opkomende markten hebben we maatregelen genomen om de groei in de rest van het jaar op te voeren. De toegenomen wereldwijde macro-economische onzekerheid is een feit, maar de kwaliteit van ons innovatieprogramma, de sterke investeringen in onze merken en onze verbeterende concurrentiepositie geven ons het vertrouwen dat we onze plannen voor het hele jaar zullen waarmaken. Het op grote schaal aantrekkelijk maken van onze merken en een briljante uitvoering in de markt zijn de pijlers van ons plan om van Unilever een bedrijf te maken dat constant beter presteert. We gaan snel en vol vertrouwen dat we vooruitgang zullen boeken in 2025 en daarna.”

Bron: Levensmiddelenkrant / Out.of.Home Shops