SEATTLE – Vanaf 7 november wordt er geen meerprijs berekend over alternatieven voor koemelk, aan klanten van Starbucks. Dit meldt Brian Niccol, chief executive officer van de koffieketen aan nieuwsdienst Bloomberg.
De toeslag op alternatieven op gewone melk, zoals amandel-, kokos- en havermelk wordt afgeschaft. Ook ondergaan de winkels een verandering in de looks en moeten de dranken sneller klaargemaakt worden, volgens Niccol. Met deze aanpassingen wil hij weer klanten terugwinnen. Het bedrijf kampt al drie kwartalen op rij met een daling in de verkopen, wereldwijd.
Cijfers
De stijgende prijzen en de steeds langer wordende wachtrijen, hebben Starbucks geen goed gedaan, zo blijkt uit de cijfers. In het vorige kwartaal werd in alle winkels over de hele wereld 10% minder producten verkocht dan in het jaar ervoor in hetzelfde kwartaal.
Veranderingen
Om deze veranderingen te realiseren, gaat er aardig wat veranderen in de winkels. Koffie komt weer voorop te staan. De dranken dienen binnen vier minuten klaar te zijn. En ook komen de winkels er gezelliger uit te zien. Verder gaan sommige producten uit het assortiment verdwijnen.
Tot september 2025 hoeven de klanten geen nieuwe prijsstijgingen te verwachten en gaan sommige prijzen zelfs omlaag, vanwege de afschaffing van de toeslag op alternatieven voor koemelk.
Bron: Out.of.Home Shops