AMSTERDAM – Aan het Amsterdamse Rembrandtplein heeft de internationale burger- en cocktailketen Hans im Glück haar eerste vestiging in ons land geopend. Als openingsactie, met de naam Tweedehans, kunnen gasten de eerste week houdbare etenswaren meenemen om die ter plekke te ruilen voor iets van de menukaart. Alle ingeruilde items gaan naar de Voedselbank.
De actie is een knipoog naar het sprookje van de gebroeders Grimm waaraan het merk de naam ontleent. Hierin verruilt de hoofdpersoon Hans zijn goudklomp voor niets. Maar hij voelt zich juist lichter en gelukkiger dan ooit. Door te delen en los te laten meer geluk ervaren, is de gedachte die de kern vormt van de actie. “Tweedehans is voor ons meer dan een stunt”, vertelt Hugo Kruijssen, director Netherlands bij Hans im Glück. “We willen iets teruggeven aan de stad die ons verwelkomt, en hoe mooi is het dat we dat kunnen doen in samenwerking met de Voedselbank.”
Hans im Glück heeft 97 vestigingen in Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland. Het staat daar bekend om haar veelzijdige menu, toegankelijke sfeer en stijlvolle interieur. De kern van de kaart zijn de burgers, met keuze uit vlees, vega en vegan. Er is een royale cocktailbar en huisgemaakte frisdranken. Het is volgens het bedrijf zeker geen fastfood.
“We willen mensen niet alleen blij maken met een lekkere burger of een stijlvolle cocktail”, zegt Kruijssen. “Maar ook laten ervaren hoe leuk en betekenisvol het is om te geven. Als we op deze manier samen iets kunnen betekenen voor mensen die het nodig hebben, voelt iedereen zich een beetje Hans im Glück”.
Bron: Out.of.Home Shops