Piaggio1.jpg De 'roze knaller' van Stach in reclaim 3/4 (tussen band 18 en 20) op Schiphol.

Stach’s ‘roze knaller’ op Schiphol

SCHIPHOL – Stach Food verkoopt op Schiphol op een bijzondere plek koffie, in de bagagehal waar passagiers hun koffers kunnen ophalen. Dit is voor het eerst dat er op deze locatie een bemenste plek is waar koffie en snacks kunnen worden verkocht. En Stach zet er een bijzonder verkooppunt voor in.

Gerard van Oosbree |

“Vanwege de locatie was het eerder niet mogelijk om hier iets met retail te doen”, zegt Stach general manager Mike Boks. “Nu met onze verplaatsbare koffiebar kunnen we eindelijk passagiers die staan te wachten op hun bagage, warme dranken, water en diverse snacks serveren.” Het opvallende roze karretje, dat Boks op LinkedIn met een knipoog ‘roze knaller’ noemt, is pas een week geleden geleverd aan het bedrijf. “Het is bijzonder, want vanwege de strenge regels op de luchthaven zit er geen motor in", legt hij aan Out.of.Home Shops uit.

Samenwerking
Boks was eerder voor Schiphol verantwoordelijk voor de horeca op de luchthaven. In de functie van head of Food & Beverage wilde hij al dat er op plekken waar reizigers moesten wachten, meer service zou moeten zijn. Nu als baas van Stach, met onder andere drie retaillocaties op Schiphol, is het hem gelukt om in samenwerking met de luchthaven reizigers deze service te kunnen bieden. “We staan er nu alleen in de meivakantie, als het extra druk is. Straks met de zomervakantie gaan we verder. We houden voor de openingstijden de vluchtgegevens van Schiphol aan. We gaan open als de eerste vliegtuigen, veelal intercontinentale vluchten, in de vroege ochtend arriveren. We gaan pas sluiten als er bijna geen reizigers meer in de bagagehal zijn”, legt de manager uit.

Behoefte
“We zien nu al dat het aan de behoefte van reizigers voldoet. Wat is er nu lekkerder dan na een lange vlucht een lekkere kop koffie te kunnen drinken of een snack te nuttigen. We hebben gewoon goede koffie, een goede barista en een mooie plek in de bagagehal”, aldus Boks. “Het personeel komt van onze andere locaties op de luchthaven. Na de vakantie zetten we de kar in lounge 3, achter de douane en als Schiphol vraagt om het ergens anders in te zetten, dan doen we dat ook. Daar zijn we heel flexibel in. De ‘reclaim’ zoals ze dat noemen is voor nu een mooi startpunt.”

Bron: Out.of.Home Shops