Perskit Maastricht 1.jpg Foto: 't Zusje

Restaurantketen ’t Zusje komt in Duitse handen

MUNCHEN – De Duitse restaurantgroep Gustoso Group heeft een meerderheidsbelang genomen in het ’t Zusje. Gustuso Group heeft diverse ketens in de portfolio in Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland. Sinds de oprichting in 2015 is het bedrijf uitgegroeid naar 170 vestigingen.

Redactie |

’t Zusje heeft momenteel in Nederland 36 vestigingen waarvan drie in eigen beheer. De overige vestigingen zijn in handen van franchisenemers. Oprichter en directeur Peter Smits begon in 1998 met een klein lunchrestaurant. Het huidige concept en de naam werden in 2009 in de markt gezet en de eerste franchiser startte in 2013.

Potentie
Smits blijft ook na de overname het bedrijf leiden. "We zijn erg blij om in de Gustoso Group een professionele partner gevonden te hebben. De Gustoso Group biedt ons alles wat we nodig hebben om ons concept succesvol uit te breiden en naar Duitsland te brengen", aldus Smits. Volgend jaar moet ’t Zusje al actief zijn bij onze Oosterburen. Nico Engel, managing director van de Gustoso Group, ziet grote potentie in de fusie: “t Zusje is een vernieuwend concept dat de tijdgeest perfect weergeeft: een gezellige, luxueuze ambiance ontmoet een bijzonder foodconcept dat alle smaken aanspreekt. De duidelijke positionering als ‘bestemmingsrestaurant’ in combinatie met een sterk nationaal merk en het daarbij behorende internationale expansiepotentieel maakt ‘t Zusje de ideale aanvulling”.

Met merken als Ciao Bella, Otto’s Burger, Burgermeister en straks ook ’t Zusje wil Gustoso Group het ‘toonaangevende multi-brand gastronomieplatform worden voor de meest innovatieve en succesvolle gastronomische concepten in Europa’.

De verwachting is dat het verkrijgen van het meerderheidsbelang in juli 2024 is afgerond. Dat is voorbehouden aan toestemming van de mededingingsautoriteiten.

Bron: Out.of.Home Shops