Horeca

Pathé blij met eigen sociale media

AMSTERDAM – Chatten, push-notificaties. Pathé laat haar medewerkers met elkaar praten met eigen sociale media, waar inmiddels ruim 1400 personeelsleden op zijn aangesloten.

Joost Agterhoek |

De bioscoopexploitant gebruikt sinds begin vorig jaar het sociale netwerk Speakap om alle medewerkers van haar 22 bioscopen te bereiken en te verbinden. Naast Pathé gebruiken organisaties als de Bijenkorf, Marqt en USG People dit systeem al enige tijd, meldt het bedrijf.

Updates
Speakap kan gebruikt worden via een browser of een mobiele app, waarmee gebruikers de laatste updates en nieuwsberichten kunnen zien van zichzelf of collega’s. Chat en push-notificaties zijn onderdeel van het netwerk.

Nieuwtjes
Naast ondersteuning van de interne communicatie draagt Speakap bij aan de kwaliteit van de service van Pathé. Zo ziet Peter Heesakkers, Manager Theatre bij Pathé de Kuip, dat met het communicatiemiddel alle werknemers op de hoogte blijven van de verrichtingen van andere locaties. “Zoiets werkt stimulerend.” Rachael, service employee bij Pathé, wijst erop dat ze met Speakap haar collega’s in woord en beeld de laatste nieuwtjes kan bijbrengen. “Bijvoorbeeld als er een nieuw product verkocht wordt in onze shop.”

Bron: Out.of.Home Shops

pathe_bioscoop_film-a900x525.jpg