Ontwerp zonder titel.png

Papermints maakt comeback op Nederlandse markt

OHAIN – Ze zijn voor vele geen onbekende: Papermints. Al in 2004 werden de eerste mintstrips gelanceerd, maar na een groot succes vloog de hype over en vertrok het bedrijf uit Nederland. Toch is het kikkerland altijd een interessante markt geweest voor Papermints en daarom maken ze nu hun comeback.

Lisa van der Linden |

Het familiebedrijf Papermints werkt met een klein team aan een assortiment sterke ademverfrissers, die inmiddels verkrijgbaar zijn in 71 landen. Van Amerika en Mexico tot Dubai en Irak. Waar hebben ze dat succes aan te danken? “We zijn in 2004 op de markt gekomen met de eerste mintstrips en dat sloeg aan bij de consument. Zelfs zo goed, dat de grote spelers ook potentie zagen in deze markt. Helaas vloog de hype over en zijn de multinationals gestopt met de producten”, vertelt Guy Desseaux, managing director bij Papermints. In tegenstelling tot de andere partijen ging Papermints door met de productie van de mintstrips, ook omdat de vraag naar deze producten bleef toenemen.

In 2005 werd het assortiment uitgebreid met de CoolCaps: kleine balletjes die voor een frisse adem zorgen. Een uniek concept, want CoolCaps bestaan uit twee balletjes: de eerste smelt in de mond, de andere smelt in de maag. “Het is ook wetenschappelijk bewezen dat de werking in de mond en de maag voor een langere frisheid zorgt dan andere vergelijkbare producten. Inmiddels brengen we niet alleen strips en CoolCaps, maar ook mondsprays. Het is een uniek assortiment, dat in 71 landen wordt verkocht. Onlangs is de eerste pallet naar Amerika en Mexico vertrokken”, zegt Desseaux.

Lees verder na de foto ↓

3.jpg

Potentie
Door het verkoopverbod voor tabak in Nederlandse supermarkten en de groei van het aantal tabakszaken, ziet Desseaux potentie voor de producten van Papermints bij gemakszaken, tankshops en gemakswinkels. “Het zijn typische impulsproducten voor bij de kassa. Vanwege het verkoopverbod van tabak in de supermarkten is het assortiment ook extra interessant voor tabakswinkels. Bovendien zijn de producten niet te koop bij supermarkten, dat maakt het nog aantrekkelijker voor de tabakszaken”, legt Desseaux uit.

Ambitieus
De managing director noemt de Papermints de sterkste suikervrije ademverfrisser die op de markt wordt aangeboden. “Perfect voor rokers, of juist voor na een maaltijd of drankje”, licht Desseaux toe. “Echt een verrijking voor het assortiment. We verwachten dat de consument juist dit zoekt als ze een frisse adem willen.”

Desseaux kijkt dan ook met een positieve blik naar de toekomst en is ervan overtuigd dat de comeback op de Nederlandse markt een succes wordt: “Over vijf jaar hopen wij de leider te zijn voor de ademverfrissers.”

Dit artikel verscheen eerder in Out.of.Home Shops. Abonneren? Klik hier.