[BESTE INTRODUCTIES] AMSTERDAM - 100 procent van de nettowinst van EARTH Water wordt afgedragen om waterprojecten te financieren. EARTH Water-oprichters Henk Witteveen en Patrick de Nekker zien het winnen van deze award als erkenning van hun inspanningen. “Het afgelopen jaar hebben we er dus ook heel bewust voor gekozen om volledig te stoppen met onze pure plastic verpakkingen en alleen verder te gaan met de Tetra Top verpakking”, aldus Witteveen.
Gefeliciteerd met het winnen van de Beste Introductie 2021. Wat betekent dit voor jullie?
Witteveen: “Het winnen van de Beste Introductie 2021 is voor ons een echte erkenning. Het geeft ons een duidelijk signaal dat we op de juiste weg zitten wanneer we kijken naar wat er leeft in de maatschappij. Ons doel is altijd geweest om zoveel mogelijk water te verkopen en waterprojecten te realiseren. Daar helpen deze prijs en aandacht echt aan mee.
Dit is overigens ook de rol die wij graag willen vervullen in de maatschappij, het verbeteren van de wereld. If you had the chance would you change the world? ”
Hoe kijken jullie terug op de introductie?
De Nekker: “Het was voor ons een zeer succesvolle uitrol in uitdagende tijden en we zijn zeer blij dat het product breed is geaccepteerd. De doorstroming is erg goed, dit is een goed uitgangspunt om meer plekken te veroveren. We zijn momenteel verkrijgbaar in verschillende out-of-homekanalen, van catering en hotels tot aan petrol, maar zijn ook beschikbaar in verschillende supermarkten. Het toont ons vooral aan dat het belangrijk blijft om te blijven innoveren en aan de behoefte van de gasten te blijven voldoen.”
Hoe onderscheiden jullie jezelf in de markt?
Witteveen: “Met onze producten verkopen wij niet zomaar water. Wij verkopen water om waterprojecten mogelijk te maken. Dagelijks sterven 6.000 mensen door het gebrek aan schoon drinkwater. 100 procent van de nettowinst die we realiseren met de verkoop van onze producten, dragen we af om waterprojecten te financieren. We investeren het geld in duurzame watersystemen in gebieden waar dit het hardst nodig is.”
De Nekker: “Tegelijkertijd proberen we onze impact op het milieu zo klein mogelijk te houden, daarom werken we sinds ons begin in 2007 samen met Tetra Pak voor kartonnen drankverpakkingen. Afgelopen jaar hebben we er bewust voor gekozen om volledig te stoppen met pure plastic verpakkingen en alleen verder te gaan met de Tetra Top verpakking. Een keuze voor een verpakking die volledig bij de wens van onze gasten aansluit, recyclebaar is in de huidige afvalstromen, met een veel lagere milieu-impact en één die vooral minder fossiele grondstoffen gebruikt.”
Welke tip wil je meegeven aan afnemers van jullie innovatie?
“Blijf vooral vernieuwen en voorkom dat je stil komt te staan. Wij vinden het belangrijk om steeds een stapje extra te zetten en dingen beter te doen. Zo zullen we bijvoorbeeld vanaf volgende maand als een van de eersten een voorschot nemen op de aankomende Europese verplichting van zogenoemde ‘ tethered caps ’ en een geheel nieuwe dop introduceren die volledig aansluit bij deze richtlijn. Wij blijven dan ook samen met onze klanten bouwen aan een betere wereld en dus ook aan een gezondere business. You never drink alone.
Gefeliciteerd met het winnen van de Beste Introductie 2021. Wat betekent dit voor jullie?
Witteveen: “Het winnen van de Beste Introductie 2021 is voor ons een echte erkenning. Het geeft ons een duidelijk signaal dat we op de juiste weg zitten wanneer we kijken naar wat er leeft in de maatschappij. Ons doel is altijd geweest om zoveel mogelijk water te verkopen en waterprojecten te realiseren. Daar helpen deze prijs en aandacht echt aan mee.
Dit is overigens ook de rol die wij graag willen vervullen in de maatschappij, het verbeteren van de wereld. If you had the chance would you change the world? ”
Hoe kijken jullie terug op de introductie?
De Nekker: “Het was voor ons een zeer succesvolle uitrol in uitdagende tijden en we zijn zeer blij dat het product breed is geaccepteerd. De doorstroming is erg goed, dit is een goed uitgangspunt om meer plekken te veroveren. We zijn momenteel verkrijgbaar in verschillende out-of-homekanalen, van catering en hotels tot aan petrol, maar zijn ook beschikbaar in verschillende supermarkten. Het toont ons vooral aan dat het belangrijk blijft om te blijven innoveren en aan de behoefte van de gasten te blijven voldoen.”
Hoe onderscheiden jullie jezelf in de markt?
Witteveen: “Met onze producten verkopen wij niet zomaar water. Wij verkopen water om waterprojecten mogelijk te maken. Dagelijks sterven 6.000 mensen door het gebrek aan schoon drinkwater. 100 procent van de nettowinst die we realiseren met de verkoop van onze producten, dragen we af om waterprojecten te financieren. We investeren het geld in duurzame watersystemen in gebieden waar dit het hardst nodig is.”
De Nekker: “Tegelijkertijd proberen we onze impact op het milieu zo klein mogelijk te houden, daarom werken we sinds ons begin in 2007 samen met Tetra Pak voor kartonnen drankverpakkingen. Afgelopen jaar hebben we er bewust voor gekozen om volledig te stoppen met pure plastic verpakkingen en alleen verder te gaan met de Tetra Top verpakking. Een keuze voor een verpakking die volledig bij de wens van onze gasten aansluit, recyclebaar is in de huidige afvalstromen, met een veel lagere milieu-impact en één die vooral minder fossiele grondstoffen gebruikt.”
Welke tip wil je meegeven aan afnemers van jullie innovatie?
“Blijf vooral vernieuwen en voorkom dat je stil komt te staan. Wij vinden het belangrijk om steeds een stapje extra te zetten en dingen beter te doen. Zo zullen we bijvoorbeeld vanaf volgende maand als een van de eersten een voorschot nemen op de aankomende Europese verplichting van zogenoemde ‘tethered caps’ en een geheel nieuwe dop introduceren die volledig aansluit bij deze richtlijn. Wij blijven dan ook samen met onze klanten bouwen aan een betere wereld en dus ook aan een gezondere business. You never drink alone. ”
Juryrapport:
"Het is vanzelfsprekend dat EARTH Water deze award wint. Hun winst gaat niet naar de eigen bank, maar naar de financiering van waterprojecten. Dat moet beloond worden.”
Bron: Out.of.Home Shops