HILVERSUM – Distributeur van plantaardige voeding en dranken Greenpro International heeft de naam gewijzigd in Plantitude. Met de naamswijziging gaat het bedrijf een belangrijke volgende fase in om de rol als verbindende schakel in de eiwittransitie verder te versterken.
Het bedrijf heeft het afgelopen jaar een transformatie doorgelopen om de ontwikkelingen in de markt te kunnen omarmen. Het werkt nauw samen met retail- en foodservicepartners en voedselfabrikanten en is uitgegroeid tot een veelzijdige distributeur. Het portfolio is met zorg samengesteld op basis van smaak, voedingswaarden en een clean label. Het biedt maatoplossingen voor de verschillende afzetkanalen. Dat kan variëren van merkproducten en huismerken tot ingrediënten of maaltijdcomponenten.
Eiwittransitie
“Onze missie om de eiwittransitie te versnellen door plantaardige producten toegankelijker te maken blijft onveranderd. De markt is daarentegen in constante beweging en wij bewegen uiteraard mee”, legt ceo Dirk Holzapfel uit. “De eiwittransitie is essentieel voor een duurzame toekomst. Dierlijke eiwitten worden steeds vaker vervangen door plantaardige alternatieven. Daarbij maakt de consument steeds bewustere keuzes. Plantaardige producten moeten niet alleen lekker en gezond zijn, maar ook makkelijk te gebruiken zijn in het dagelijkse leven.”
Bron: Levensmiddelenkrant / Out.of.Home Shops