IMG_1994.JPG V.l.n.r. Gerbert Vissers, Peter van Gemert, Tim Bontje, Letteke van der Kruk en Rob van Herpen

Gemaq en Sligro verlengen samenwerking

UTRECHT – Inkooporganisatie Gemaq heeft de samenwerking met groothandel Sligro met drie jaar verlengd. De leden behouden door de overeenkomst inkoopvoordeel voor hun tankstations bij Sligro.

Redactie |

Op een zonnige locatie werd de samenwerking bevestigd door bestuursvoorzitter Rob van Herpen, secretaris Gerbert Visser en directeur Letteke van der Kruk, allen van Gemaq. Vanuit Sligro werd dat gedaan door Tim Bontje en Peter van Gemert. Bontje, salesmanager nationale accounts bij de groothandel, is trots op de vernieuwde samenwerking. “Wij kijken er naar uit om met de aangesloten leden aan een toekomstbestendige shopinvulling te werken. Dit sluit perfect aan bij de missie van Sligro om professionals in food ‘echt verder te helpen”, aldus Bontje.

Veranderingen
Gemaq-directeur Van der Kruk benadrukt de veranderingen in de tankshops. Er ontstaan nieuwe verdienmodellen, waarmee ondernemers hun tankstations omvormen tot een servicestation met producten, faciliteiten en diensten, die ook in de toekomst relevant en winstgevend zijn. Daarin zijn samenwerkingen met groothandel en leveranciers belangrijk.

Relevant
"We zien dat de petrolsector zich in een zeer beweeglijke markt bevindt", zegt Van der Kruk. “Er is sprake van veel dynamiek onder invloed van maatschappelijke en culturele ontwikkelingen, de veranderende kijk op milieu en milieubelasting, de invloed van de overheid, toename van technologische mogelijkheden, et cetera. Naast een brandstoftransitie is er sprake van een Retail transitie. Het tijdig meeveranderen van tankstations om relevant te blijven, daar gaat het nu om”, aldus Van der Kruk. “Wij geloven dat de samenwerking met Sligro hieraan bijdraagt. Het partnerschap wordt geïntensiveerd op het gebied van kennisdeling, verspartners- en producten, volumebundeling, en uiteraard verbeterd inkoopvoordeel. Dit past goed bij onze coöperatieve gedachte; samen staan we sterker.”

Bron: Out.of.Home Shops