SON – Deze maand opent Convenience Concept 25 nieuwe locaties in ons land. Met de opening van winkels van de formules Giftclub en Spot komt de organisatie nu op meer dan 300 aangesloten franchiseondernemers.
Gerrit van Oosten, General Manager Convenience Concept: “Klanten verwachten bij ons type winkels een assortiment dat aansluit op de lokale behoeftes. Wij vervullen met de verschillende formules binnen Convenience Concept een duidelijke buurtfunctie en helpen ondernemers om bij de juiste formule aan te sluiten. Het is een drukke periode waarbij veel nieuwe ondernemers zich aansluiten die nog voor de zomervakantie open willen gaan. We werken dan ook met turn-key winkelconcepten. Denk daarbij aan meubels, assortiment, inrichting, lichtplan tot de deurmat aan toe. Hiermee creëren we eenheid in de verschillende formules, maar zonder het oog van lokale behoeftes te verliezen.”
Ondernemerschap
“Als ondernemer moet je kiezen waarin je de beste wilt zijn. Kies voor de categorie waar je passie ligt en stel die centraal, of dit nu tabak of juist cadeauartikelen zijn. Niet kiezen is het risico lopen dat consumenten je onderscheidende vermogen niet zien of ervaren. Met een aardige winkel alleen kom je er niet meer,” aldus van Oosten.
De Giftclub is gespecialiseerd in wenskaarten en cadeaus. Spot is een formule die primair is gericht op de verkoop van tabak en een assortiment kansspelen en dagbladen. Convenience Concept is onderdeel van groothandel Lekkerland.
Bron: Levensmiddelenkrant / Out.of.Home Shops