720A5232-bewerkt2-Lisa_IlseSchuurmansfotografie.jpg

Column: horecaknallers

Loop een willekeurige binnenstad in en je wordt overspoeld door de diversiteit aan horecazaken. Zie daar maar eens op te vallen als ondernemer. Dat kan door een fantastisch aantrekkelijk terras, een topper van een aanbieding of het toppunt van gastvrijheid. Toch kunnen unieke panden ook een lokkertje zijn en ik vind dat we daar een mooi voorbeeld van hebben in deze editie: Holy Moly in Spijkenisse (pagina 8-9).

Lisa van der Linden |

Een restaurant – bijna open – in een molen die nog draait. Hoe fantastisch is dat! De ondernemers zijn volledig nieuw in de horecabranche, maar hebben een goede manager in dienst die de nodige ervaring meeneemt. Altijd handig. Wat ze ook goed doen, is een menukaart maken op basis van shared dining . Geen hele menu’s en borden vol met eten, maar gerechten die je met een heel gezelschap kunt delen. Helemaal volgens de trends! Daarnaast doen ze ook extra’s, zoals een huis-dj en speciale avonden. Een goede manier om meer aandacht te krijgen en omzet te genereren. Zonder creativiteit red je het niet meer in de horecabranche, je hebt echte knallers nodig om op te vallen.

Een beetje hetzelfde zie je ook in Boskoop waar Perron3 (pagina 5) is gevestigd. Een restaurant in het voormalige stationspand, direct aan het station van Boskoop. De plek waar je als reiziger terecht kunt voor een kop koffie en een frietje of een hele maaltijd. Liever thuis je maaltijd nuttigen? Bestel in de trein je maaltijd en haal het af onderweg naar huis. Een efficiënt concept dat opvalt als je met een hongergevoel de trein uitstapt.

Twee mooie horecazaken die opvallen, ieder op hun eigen manier.

Dit artikel verscheen eerder in Out.of.Home Shops. Abonneren? Klik hier.