UTRECHT – La Place heeft Lucas van Schijndel (41) benoemd tot nieuwe managing director. Hij wordt verantwoordelijk voor de dagelijkse leiding van de succesvolle foodserviceformule. Van Schijndel volgt per 1 juni 2025 Ernest van de Voort op, die de functie het afgelopen jaar ad interim heeft vervuld.
Met de aanstelling van Van Schijndel zet La Place een volgende stap in de verdere ontwikkeling sinds de verzelfstandiging van de organisatie.
Nadrukkelijke focus
In zijn nieuwe rol zal Van Schijndel zich richten op de groei en optimalisatie van de La Place-formule, met een sterke focus op innovatie en marktpositie. Recent kondigde La Place deze nieuwe toekomstbestendige koers aan, waarbij het merk zich nadrukkelijk richt op een jongere generatie en inzet op ambitieuze duurzaamheidsdoelen.
Zijn passie
Na zijn studies hotelmanagement en strategic marketing in Maastricht is Van Schijndel zijn loopbaan in de hospitality sector gestart. Daarna heeft hij brede leidinggevende ervaring opgedaan binnen organisaties als BMW Group Nederland. Als laatste bij Louwman Group, in de rol van General Manager. Van Schijndel heeft een passie voor eten, drinken en gastvrijheid. Deze passie, in combinatie met zijn klantgerichtheid, ondernemerschap en strategisch leiderschap, maakt hem tot een waardevolle versterking voor La Place.
Van Schijndel: “La Place is een prachtig merk met een rijke historie én een veelbelovende toekomst. Ik kijk ernaar uit om samen met het team verder te bouwen aan een toekomstbestendige positie in de wereld van vers ambachtelijk eten en drinken.” Van de Voort zal nog betrokken blijven bij La Place voor een aantal lopende projecten.
Bron: Out.of.Home Shops