foto 10.jpg

Circle K Nederland lanceert Kindness Week 2025

DEN HAAG - Circle K organiseert deze week voor de derde maal de Kindness Week. Daarbij wordt aandacht gevraagd voor het respectvol omgaan met teamleden op de tankstations.

Redactie |

Dit Europese initiatief werd gestart in de Baltische staten en wordt dit jaar ook geïntroduceerd in Noord-Amerika en de stations in de Benelux en Duitsland. Intimidatie op de werkplek is een aanhoudende uitdaging voor veel retailers, ook bij Circle K. Ongeveer een derde van de ondervraagde Europese medewerkers in de retailsector gaf in 2024 aan intimidatie op de winkelvloer te ervaren. Voortbouwend op het succes van Kindness Day, introduceert Circle K nu een week lang allerlei vriendelijkheidscampagnes in zijn Europese en Noord-Amerikaanse netwerken.

Doel
Het doel van deze lokale activiteiten is om wederzijds respect tussen klanten en medewerkers onder de aandacht te brengen, om een veiligere en inclusievere werkomgeving voor iedereen te creëren. “Hoewel de meeste klanten onze medewerkers met respect behandelen, vertoont een klein percentage negatief gedrag, variërend van verbale intimidatie tot agressie. Kindness Week maakt deel uit van onze inspanningen om klanten te wijzen op het belang van wederzijds respect. Samen kunnen we een werkplek creëren waar vriendelijkheid elke dag wint,” zegt Nathalie Baras, Vice President Circle K Nederland.

01-Circle-K-Nederland-lanceert-Kindness-Week-2025.jpg

Wat wordt er gedaan
In de afgelopen jaren zijn meerdere initiatieven uitgerold om dit onder de aandacht te brengen, in Nederland wordt deze campagne dit jaar voor het eerst georganiseerd. Door middel van posters worden klanten tijdens het tanken al geattendeerd op het belang van respectvol omgaan met medewerkers. Ook bij de kassa in de shop wordt hier aandacht aan gegeven.

Vriendelijkheid het hele jaar door
De resultaten van de tweejaarlijkse enquêtes over veiligheid en intimidatie op het werk van Circle K, die naar meer dan 10.000 teamleden zijn gestuurd, geven aan dat intimidatie voor veel medewerkers een probleem blijft. Er is wel vooruitgang: teamleden melden een toegenomen bewustzijn van waar zij ondersteuning kunnen zoeken, wat de effectiviteit van de trainings- en ondersteuningsinitiatieven van Circle K weerspiegelt.