SPAR prijs on the move.jpg

Onderweg

Strategische keuzes Spar gewaardeerd

WAALWIJK - Uit een consumentenonderzoek van YouGov (voorheen GFK), een Brits bureau voor marktonderzoek en gegevensanalyse, blijkt dat de consument waardering heeft voor de strategische keuzes die Spar Nederland maakt.

Redactie |

Door te investeren in innovatieve concepten, zoals de Spar Foodclub en door het netwerk aan Spar-winkels uit te breiden op strategische locaties, wordt Spar erkend als meest gewaardeerde formule in de categorie On-the-Move. “Deze prestigieuze onderscheiding beklemtoont het vertrouwen van onze klanten in onze strategie, waarin we foodservice en foodretail combineren. Spar is goed gepositioneerd om in te spelen op de eetbehoeften van de klant. Volgende week openen we alweer de honderdste Spar locatie met FoodClub in Giesbeek, binnen een tijdsbestek van slechts één jaar,” aldus John van der Ent, ceo van Spar Nederland.

Spar FoodClub 
De Spar FoodClub biedt een onderscheidende shop-in-shop ervaring. Van ontbijt en lunch tot tussendoortjes en diner – de FoodClub combineert gemak met een eetbeleving, waarmee het inspeelt op de behoefte van klanten naar verse en makkelijke oplossingen. Ter ondersteuning van de groei van de Spar FoodClub lanceerde de supermarktketen onlangs een nieuwe campagne die de nadruk legt op zowel de verse producten als de mensen achter het succes: de zelfstandige ondernemers en hun teams. “Deze campagne viert de betrokkenheid van onze ‘smaakmakers’ en benadrukt dat Spar meer is dan alleen een winkel,” licht Van der Ent toe.

Toekomstgericht 
Spar blijft kijken naar de ontwikkeling en toekomstbestendigheid van haar ondernemersnetwerk. Winkels die niet langer aansluiten bij de veranderende wensen van de markt worden gesloten of omgebouwd naar een neutrale buurtwinkel (zonder het Spar-merk, maar wel voorzien van goederen), waarvan er meer dan honderd winkels in Nederland zijn. “Samen met onze zelfstandige ondernemers zijn we continue in gesprek, bieden we specifieke winkelbegeleiding en werken we aan de levensvatbaarheid en toekomstmogelijkheden van hun winkels,” zegt Van der Ent. Met de recente onderscheiding als meest gewaardeerde convenience-formule, zet Spar Nederland koers naar een toekomstbestendig en klantgericht netwerk dat voortdurend inspeelt op veranderende behoeften.

Bron: Levensmiddelenmarkt / Out.of.Home Shops