Service-als-groeimotor-SRE-Alkmaar_NFG.jpg David Küçükkaya.

Spare Rib Express Alkmaar heeft sterke focus op klantbeleving

ALKMAAR – Spare Rib Express Alkmaar behaalde onder leiding van David Küçükkaya in twee jaar tijd hele goede resultaten. Hij had de hoogste omzet van alle vestigingen, dankzij een sterke focus op klantbeleving.

Redactie |

"Service is meer dan een levering; het gaat om luisteren, begrip en waardering”, aldus Küçükkaya. De ondernemer onderscheidt zich door extra’s toe te voegen aan bestellingen, zoals een proefproduct of een handgeschreven kaartje. Volgens Spare Rib Express versterkt dit de klantloyaliteit en stimuleert het mond-tot-mondreclame. Tijdens de feestdagen gaven ze bij Spare Rib Express Alkmaar seizoensgebonden cadeautjes en dit zorgde voor een duidelijke stijging in herhaalbestellingen en nieuwe klanten.

Tips
Küçükkaya deelt enkele tips voor andere ondernemers. Allereerst dat je moet luisteren naar klanten; begrijp hun wensen en speel hierop in. Ten tweede moet je de ervaring personaliseren door middel van kleine extra’s. Ook moet je proactief zijn; reageer snel op klachten en feedback. Als vierde noemt de ondernemer dat consistentie belangrijk is. De servicekwaliteit moet structureel hoog zijn. De laatste tip die hij geeft, is om je team te trainen, zodat iedereen klantgericht werkt.

Extra aandacht
De ondernemer bewijst dat extra aandacht voor klanten loont. “Door waardering te tonen aan trouwe bestellers, bouwt hij duurzame klantrelaties op en verhoogt hij de omzet. Zijn aanpak onderstreept het belang van een onderscheidende service”, aldus Spare Rib Express. “Ben jij net als David gedreven en durf je de stap te zetten naar een eigen onderneming? Franchiseformule Spare Rib Express ziet nog meerdere ondernemerskansen in onder andere Zuid-Holland, Overijssel, Noord-Brabant en Limburg”, sluit de franchiseformule af.  

Bron: Out.of.Home Shops