laplace1.jpg

Nieuwe koers voor zelfstandig La Place

UTRECHT – Nu foodserviceformule La Place weer zelfstandig is, kan het zich richten op een nieuwe koers. Het bedrijf gaat zich nadrukkelijk richten op een jongere generatie en gaat met “ambitieuze duurzaamheidsdoelstellingen” voor een toekomstbestendige koers.

Redactie |

Vorig jaar werd La Place losgeweekt van moederbedrijf Jumbo. De supermarkt blijft wel aandeelhouder met cateraar Vermaat, maar heeft verder geen invloed meer op de besluitvorming. De eerste stap voor de restaurantketen was het hoofdkantoor weer terugverhuizen naar de plaats waar het ooit begon, Utrecht. Voor de bedrijfsvoering kiest het bewust om terug te keren naar zijn roots, een geliefde ontmoetingsplek waar gastvrijheid en kwaliteit voorop staat.

Kernwaarden
“We bouwen voort op de kernwaarden waar La Place groot mee is geworden en vertalen deze naar vijf beloftes die aansluiten op de behoeften van de nieuwe generatie: duurzamer, gezonder en inclusiever, zonder daarbij in te leveren op de smaak en samenstelling die gasten van ons verwachten. We geloven dat samen eten verbindt en een positieve bijdrage kan leveren aan de saamhorigheid in de maatschappij. Mensen bij elkaar aan tafel brengen vanuit eten en drinken zit verankerd in wat La Place dagelijks doet”, zegt Lindsey Visser, manager Brand & Marketing bij La Place.  

Herpositionering
Bij La Place zien ze de nieuwe mogelijkheden als een herpositionering met een aangescherpte ambitie op het gebied van duurzaamheid. De voedselverspilling moet in 2027 met 50% zijn verminderd ten opzichten van 2022. Op dit moment is dat 20% per gast door in de vestigingen het aanbod real-time af te stemmen op de vraag en samen te werken met Too Good To Go. “We willen onze impact op het milieu zoveel mogelijk verkleinen door slimmer te werken en bewuste keuzes te maken”, stelt Visser.

Bron: Out.of.Home Shops