PRESSEMITTEILUNG - Royal A-ware holt die erste Milch in Deutschland ab.jpg Foto: Royal A-ware

Royal A-ware richt nieuwe divisie op voor out-of-home

LOPIK – Zuivelproducent Royal A-ware gaat haar activiteiten uitbreiden richting de out-of-homemarkt. Daarvoor heeft het een nieuwe divisie opgericht onder de naam A-ware @Foodservice. Naar verwachting is de divisie medio 2025 operationeel.

Redactie |

Het is voor het bedrijf een strategische keuze die inspeelt op de veranderende marktvraag en haar positie als producent van kaas, verse zuivel en andere foodproducten moet verstevigen. "De focus en uitbreiding in de foodservice-markt is een logische volgende stap in onze groeistrategie”, zegt Jan Anker, ceo van de Royal A-ware Food Group. “We zien een duidelijke kans om onze expertise in te zetten voor een segment dat in toenemende mate behoefte heeft aan (zuivel)producten met een zo hoog mogelijke voedingswaarde en de laagst mogelijke impact op mens, dier en milieu.”

Vraag
De producent wil beter kunnen inspelen op de vraag in het foodservicesegment. De producent van zuivel en andere foodproducten creëert efficiënte en duurzame ketens en werkt daarbij van ‘consument tot koe’. “Daar bedoelen we mee dat de vraag van de klant altijd het uitgangspunt is van die keten. Omdat we de gehele keten in eigen beheer hebben en een uitgebreid productportfolio, zijn we flexibel en kunnen we klanten maatwerk bieden. @Foodservice is daar een logische aanvulling op”, aldus Ron Lekkerkerker, Managing Director A-ware @Foodservice.

Bron: Out.of.Home Shops