Red Bull: 'Energy shots hebben nog tijd nodig'

NIEUWVEEN – De categorie energy shots heeft nog tijd nodig om zich te ontwikkelen tot een volwaardig segment. "Het groeit, maar de categorie wordt echter nooit zo groot als de categorie energy in blik."

Redactie |

Dat zegt category manager Carolien van Brakel van Red Bull. “Het is een nieuwe additionele categorie. On top-consumptie met een specifieke doelgroep, die geconcentreerde energie wil, maar geen koolzuur”, zegt Van Brakel. Volgens haar is het een hard groeiend segment waarin steeds meer merken zich mengen, maar dat echter nooit zo groot wordt als de variant in blik. Red Bull als A-merk wil de categorie toch blijven laden.

Van Brakel: “Wij hebben ons bewezen en blijven marktleider. Dat doen we met aan de ene kant het wetenschappelijk bewijs dat Red Bull energie geeft en daarnaast blijven wij ons merk laden door marketinginspanningen zoals evenementen en ‘above en below the line’- activiteiten. De cijfers ondersteunen dat eveneens. 58 procent  van de consumenten kent onze shots tegenover minder dan de helft van andere merken."

Bron:

3992867297_5a542f65fc_large.jpg
3992867297_5a542f65fc_large.jpg