coffee-2608864_1920.jpg

Onderzoek

Multiscope: klanten van Coffeelovers keren het vaakst terug

DEN BOSCH – Koffieketen Coffeelovers heeft de meeste loyale klanten. Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Koffie- en Lunchketens, een onderzoek van Multiscope onder bijna vijfduizend Nederlanders.

Redactie |

Ongeveer 84% van de Nederlanders heeft de intentie om binnen een jaar terug te keren naar een koffie- of lunchketen. Gemiddeld bezochten ze het afgelopen jaar 2,7 keer zo’n gelegenheid. De terugkeerintentie is per gelegenheid te bekijken in de loyaliteitsmatrix van Multiscope. Ook wordt in de matrix de bezoekfrequentie weergegeven van verschillende koffie- of lunchketens op een schaal van nul tot 5,4.

Coffeelovers 
Vijf ketens scoren hoger dan gemiddeld op deze pijlers. Julia’s en Coffeelovers hebben allebei een terugkeerintentie van 96%. Dit ligt dus veel hoger dan het gemiddelde. Daarnaast heeft Coffeelovers ook een bezoekfrequentie van 4,9, waardoor dit de gelegenheid is met de meeste loyale klanten, want Julia’s bezoekfrequentie ligt rond de drie. Acht koffie- en lunchketens scoren lager dan gemiddeld op de pijlers. Dunkin’ scoort hier het laagst met 51% op terugkeerintentie waardoor het bedrijf ook buiten de matrix valt. Douwe Egberts Café (75%) en Délifrance (77%) scoren ook relatief laag.

Bron: Out.of.Home Shops

Loyaliteitsmatrix_koffie_en_lunchketens.png