BREDA - Met 7 jaar ervaring heeft Lekker Fris een indrukwekkende groei doorgemaakt. In de beginjaren hebben we ons gericht op het versterken van ons portfolio om een solide basis te leggen. Om merken te bouwen van formaat is niet alleen een bepaalde schaal nodig, maar ook een sterk team. Met een vliegende start, mede dankzij ons zusterbedrijf A Brand New Day, dat al bijna 20 jaar succesvol alcoholische drankmerken in Nederland introduceert, zoals Jack Daniel’s, Aperol, White Claw en Trojka, wilden we bij Lekker Fris net zo ondernemend, zelfstandig en eigenzinnig zijn. Ons doel is om de meest creatieve merkenbouwers te zijn in de frisdrankcategorie.
Als distributeur van hoogwaardige frisdranken watermerken onderscheiden we ons op verschillende manieren. We streven er niet naar om eigen merken op te richten, maar willen 100% onafhankelijk blijven met volledige focus op en toewijding aan onze merkeigenaren. Bovendien zijn we voortdurend op zoek naar A-merken met een unieke positionering. Als distributeur kunnen we ons goed richten op consumententrends en internationale ontwikkelingen, waarbij we samenwerkingen aangaan met internationale drankenfabrikanten. Onze flexibiliteit, snelheid en creativiteit worden onderstreept doordat we geen eigen fabriek hebben.
Focus op drie pijlers
Onze focus ligt op drie pijlers:
1. Toonaangevende merken: een essentiële pijler waarin zich merken van formaat bevinden. Deze merken zijn de ruggengraat van ons bedrijf en daarmee streven we naar duurzaamheid, aantrekkelijke reclamecampagnes en vooruitstrevende kwaliteit, kennis, productiviteit en professionaliteit.
2. Marktuitdagers: deze pijler omvat merken die de gevestigde orde in hun categorie uitdagen. Het kan gaan om merken die al groot zijn in hun huisland en nu naar Nederland komen, of om innovatieve varianten die nog niet bestaan, maar die een enorme potentie hebben binnen de markt.
3. Innovators: onze meest innovatieve pijler waarin we de nieuwste trends, spannende recepten en veelbelovende concepten presenteren. Hier komen de wensen en behoeften van klanten en consumenten samen. We zijn trots op onze baanbrekende introducties, zoals de ‘ready-to-drink’ Bubble Tea, maar ook de eerste lekkere kombucha (Nexba) zonder calorieën, en we blijven streven naar nieuwe, opwindende producten.
We zijn verheugd om mooie merken als Evian, Schweppes, Bundaberg, Monin, Oasis, Arizona, Charlie’s en nu ook Capri-Sun te verwelkomen als onze trotse partners. Met de toevoeging van Capri-Sun aan ons assortiment zijn we een aantrekkelijke partner voor alle partijen die frisdrank verkopen. We hebben unieke merken in diverse segmenten en staan altijd open voor nieuwe samenwerkingskansen met onze handelspartners.
Toekomst Capri-Sun
De toevoeging van Capri-Sun aan ons assortiment is een belangrijke mijlpaal voor beide bedrijven. Capri-Sun werd de afgelopen jaren vertegenwoordigd door het grootste frisdrankbedrijf in Nederland en heeft daar uitstekend gepresteerd. We zijn dan ook trots dat we het succes van dit merk verder kunnen uitbouwen.
Capri-Sun wordt meteen een van onze belangrijkste merken, wat betekent dat we er volledige prioriteit aan kunnen geven. Ons team is uitgebreid om deze uitdaging aan te gaan en we zijn van plan om veel innovatie toe te voegen aan het merk.
Dit jaar staat er al veel te gebeuren rond Capri-Sun! We zetten grote stappen op het gebied van duurzame verpakkingen: de pouch wordt dit jaar nog 100% recyclebaar. Daarnaast investeren we in verschillende goede doelen en komen we met een suikervrije variant van Capri-Sun Multivitamine. Ook hebben we gewerkt aan de siropenlijn en introduceren we een nieuwe, verbeterde sleeve om de verpakking, zodat deze nog meer opvalt in het schap. En alsof dat nog niet genoeg is, starten we tijdens de komende sportzomer met een leuke campagne waarin verschillende Capri-Sun sportkarakters de hoofdrol zullen spelen. Een leuke verrassing voor kinderen die de verpakking openmaken.
Dit jaar zullen er ook vele activaties volgen, waaronder een ‘fun stop’ bij verschillende locaties van de avondvierdaagse en een pop-up mini-pretpark. We werken samen met retailers en partners om het grootste kinderdrankje van de wereld nog meer op de kaart te zetten. Volgend jaar zullen we zelfs nieuwe smaken lanceren die nog beter aansluiten bij de wensen van alle Nederlandse consumenten. Met Capri-Sun als nieuwe toevoeging aan ons Lekker Frisse assortiment zijn we een nog interessantere partner voor alle partijen die frisdrank verkopen. We kijken ernaar uit dat retailers en groothandels ons vaker opzoeken om samen te werken. Onze merkenmerken verdienen die aandacht en we hebbenverdienen die aandacht en we hebben grootse plannen.
Dit artikel verscheen eerder in Out.of.Home Shops. Abonneren? Klik hier.