Chefsclub Beetz - Annonce Management .jpg V.l.n.r. Geert-Jan Vaartjes, Gijs Kemmeren en Yannick Roodhof. Yornie van Dijk ontbreekt op de foto. Foto: Charlotte Mauritz.

Dry Aged Biet Chefs Club gelanceerd

ZEEWOLDE – Dinsdag 8 juli is de innovatieve Dry Aged Biet Chefs Club officieel gelanceerd. Het omvat een bijzondere samenwerking tussen vier vooraanstaande chefs en is opgericht met het doel de dry aged biet te promoten binnen de foodservicebranche.

Redactie |

Gijs Kemmeren, chef van Restaurant Vannu, heeft de dry aged biet ontwikkeld. Door een gecontroleerd rijpingsproces, vergelijkbaar met de technieken gebruikt voor dry aged vlees, krijgt een biet een bijzondere structuur, vergelijkbaar met ossenhaas. Daarmee is het een divers product die in zowel reguliere als vega(n) keukens kan worden gebruikt. De biologische bieten die gebruikt worden komen van Flevolandse grond. De dry aged biet is al beschikbaar bij Hanos en Rungis.

Promotie van de biet
De lancering van de Chefs Club markeert het begin van een grootschalige campagne om de dry aged biet verder te promoten. Chefs Yornie van Dijk van Restaurant Basiliek, Geert-Jan Vaartjes van Oan Tafel en Restaurant Ode en Yannick Roodhof van Restaurant Sukerieje gaan samen met Kemmeren andere chefs inspireren en informeren over het product en de culinaire mogelijkheden om hen te overtuigen de biet op te nemen in hun menu. Daarnaast is er een samenwerking met Gastronomixs waarbij zes componenten te vinden zijn die op ieder menu een plek kunnen krijgen. Ook zal de dry aged biet zichtbaar zijn tijdens de horecabeursGastvrij Rotterdam, van 23 tot en met 25 september, waar het onderdeel zal zin van de finale van de Green Chefs Hat en het event van We’re Smart Green Guide. Eind september zal een Oogstfeest worden georganiseerd op de boerderij in Zeewolde om chefs kennis te laten maken met het product.

Bron: Out.of.Home Shops