WATERINGEN/CAPELLE - Als goede buur zitten Kentucky Fried Chicken (KFC) en Subway samen onder één dak op de horecapaviljoens in Wateringen en Capelle aan den IJssel. In beide gevallen was KFC initiator en meer van dergelijke combinaties worden in de toekomst niet uitgesloten.
Dat zegt Ulrike Wiegert, brand manager van KFC, in de nieuwste editie van vakblad Out.of.Home Shops. “Gezien het succes en de positieve ervaringen sluit KFC dergelijke concepten in de toekomst niet uit. In dit verband staan we ook open voor andere combinaties, zoals ons KFC restaurant in de ‘Foodstrip’ in Amsterdam Zuid-Oost, met een KFC, Burger King, Wok en Argentijnse Ranchos, of variaties hierop.”
Goedkeuring
In Wateringen ging het horecapaviljoen langs de snelweg A4 in de zomer van 2008 open, terwijl een jaar eerder eenzelfde combinatie in Capelle aan den IJssel nabij de A16 van start ging. Op beide locaties was KFC de eerste partij die contractueel werd vastgelegd en haar goedkeuring gaf voor de komst van de broodjeszaak Subway als buurman. Wiegert: “Subway is een formule die complementair is aan KFC en is zodoende geen concurrent. Er is geen sprake van een overlappend productaanbod en gezamenlijk realiseren we een grotere marktpenetratie. Dat vergroot de aantrekkingskracht van de locaties”.
Lees het volledige artikel over KFC en Subway in de editie van vakblad Out.of.Home Shops die deze week verschijnt.
Bron: