heineken0.0.jpg Foto: Heineken Holding NV.

Heineken heeft prima jaar achter de rug

AMSTERDAM – Bierbrouwer Heineken heeft het prima gedaan in 2024. De omzet kwam uit op bijna 36 miljard euro met een groei van het biervolume met 1,6%. Onder de streep hield de brouwer 978 miljoen euro over, een organische groei van 7,3%.

Redactie |

Ceo Dolf van den Brink heeft het in zijn toelichting over solide resultaten. Het biervolume groeide vorig jaar in alle vier de markten waar Heineken actief is. En meer bier verkopen is altijd goed. Vooral de premiummerken deden het goed met Heineken als leidende merk met een stijging van bijna 9% in volume. De reguliere merken zagen het volume stijgen met 2%, aangevoerd door de leidende merken in de voor Heineken grootste markten. Daarbij zit Amstel in Brazilië, Cruzcampo in het Verenigd Koninkrijk en Kingfisher in India. Heineken 0.0 maakte een grote groei door van 10% en is daarmee volgens de brouwer wereldwijd leider in alcoholvrij bier.

Voor 2025 verwacht het bedrijf aanhoudende volume- en omzetgroei. Het eerste kwartaal zag achter lastig te vergelijken zijn met vorig jaar door onder andere minder verkoopdagen en de timing van Pasen en Tet, het Vietnamese nieuwsjaar. Heineken blijft trouw aan haar Evergreen-reis om superieure en gebalanceerde groei te leveren. De brouwer is van plan om de ondersteuning van haar merken verder te vergroten en om de marketing- en verkoopinvesteringen sneller te laten groeien dan de omzet.  

Bron: Levensmiddelenkrant / Out.of.Home Shops