HOEVELAKEN – Met nog maar een paar dagen tot het EK rollen horecagelegenheden hun acties voor het voetbalevenement uit. Zo ook cafetariaketen HappyFood. Bij elke portie friet krijgt de klant een kraskaart en kan zo in de prijzen vallen.
Een supporterssjaal, een oranje zonnebril of een extra portie friet: het kan allemaal gewonnen worden bij de negentien HappyFood vestigingen. Samen met FarmFrites heeft de cafetaria de kraskaarten-actie ontwikkeld voor het EK. De twee partijen wilden meer doen om klanten en ondernemers blij te maken en zodoende is de actie bedacht. Per vestiging zijn er zo’n 400 prijzen te winnen.
Fritesverkoop boosten
“FarmFrites heeft ons voorzien van al het materiaal (kaarten, prijzen) en wij hebben gezorgd voor de huisstijlzaken (posters en online uitingen). Het idee is om de fritesverkoop een extra boost te geven, dit hopen we te bereiken door de kraskaart weg te geven bij een portie frites. Dit maakt de actie laagdrempelig en schaalbaar”, aldus Wouter de Moor, medewerker bij HappyFood. De soft-franchiseformule heeft als doel om toegevoegde waarde te leveren aan de franchisenemers. Met de EK-actie wil het bedrijf meer awareness creëren en zo de klanten en ondernemers extra tevreden stellen.
Bron: Out.of.Home Shops