concert-2527495_1920.jpg Foto: Pixabay

Festivalorganisator ID&T verruilt Heineken voor AB Inbev

AMSTERDAM – ID&T, de grootste organisator van festivals in Nederland, neemt na 20 jaar afscheid van Heineken en gaat in zee met concurrent AB Inbev. Op haar LinkedIn-pagina zegt ID&T verheugd te zijn dat ze de handen met AB Inbev ineen hebben geslagen voor een meerjarig strategisch partnership.

Redactie |

Op grote festivals als Mysteryland, Defqon.1 en Awakenings wordt de komende jaren Bud en Corona geschonken in plaats van Heineken en Desperados. Tegen Het Parool zegt Martijn van Daalen van ID&T dat het een moeilijke beslissing was, maar dat AB Inbev beter bij de ambities van het bedrijf past. “We organiseren jaarlijks 70 evenementen met internationale bezoekers, zoals meerdaagse festivals, waarbij we ook de reis en het verblijf verzorgen. Plus allerlei voorzieningen ter plekke, zoals wellness, supermarkten, sport en andere activiteiten. Daarnaast richt de relatie met onze fans zich niet meer alleen op het evenement. We hebben meer dan 10 miljoen fans online. De strategische richting die AB Inbev met Bud en Corona heeft ingeslagen, sluit daarbij beter aan”, aldus de commerciële topman.

Bron: Out.of.Home Shops / Het Parool