ROTTERDAM – Unilever Nederland deelt op LinkedIn tien hoogtepunten van 2024 die gaan om duurzaamheid. Het bedrijf heeft vier duurzaamheidsprioriteiten: klimaat, natuur, plastic en bestaanszekerheid.
Unilever werkte allereerst samen met de Nationale Postcode Loterij om een cadeaukaart ter waarde van €12,50 te verstrekken aan alle deelnemers, die ze konden besteden aan de vegetarische producten van Unilever. Als het over de vegetarische producten gaat, vernieuwde het bedrijf de Unox Vegetarische Knaks. Daarnaast startte Unilever met het eerste regeneratieve landbouwproject in Nederland om bodemgezondheid en biodiversiteit te verbeteren en emissies te reduceren.
Minder plastic
Het bedrijf nam ook twee verpakkingen onder de loep. Die van de Andrélon leave-in crème, waar nu 37% minder plastic inzit en de Dove-zeep die helemaal plasticvrij is gemaakt. Een ander hoogtepunt was de nieuwe technologie voor een circulaire economie. Unilever werkt met OBBOTEC samen aan nieuwe technologie om moeilijk te recyclen plastic materialen te verwerken. Verder is Knorr partner van het Voedseleducatie Platform. Hierbij staat educatie over voedsel centraal. Driekwart van de basisscholen in Nederland neemt deel aan het programma Smaaklessen, waarbij leerlingen alles leren over voeding, zoals herkomst, productie, smaak en bereiding.
Donaties
In samenwerking met de Sven Kramer Academy probeert Unilever schaatsen voor alle kinderen toegankelijk te maken. Via deze samenwerking krijgen veertienduizend kinderen de kans om te leren schaatsen tijdens de Nederlandse Jeugdschaatsdagen. Twee andere hoogtepunten waren de veertigduizend kerstpakketten die het bedrijf met partners doneerde aan de Voedselbank en de meer dan tienduizend producten die het doneerde aan lokale organisaties, zoals Stichting Hotspot Hutspot, Stichting Krachtvrouwen Oude Westen en de Rotterdamse Uitdaging.
Bron: Levensmiddelenkrant / Out.of.Home Shops