WOLVEGA – Vanaf november heeft Wolvega een eigentijdse Family-vestiging. Het eethuis volgt Snackpoint De Passage op. De franchiseformule is na de verbouwing klaar voor de toekomst en de inwoners van Wolvega met een concept dat zich richt op familie en gezelligheid.
Voor Lyanne Bakker, de prille uitbater, breekt een nieuw hoofdstuk aan in haar jarenlange horeca-ervaring. De kans kwam op haar pad na de samenwerking met Menno Koe, eigenaar van De Passage, die een andere uitdaging aangaat.
Sleutelwoorden
Bakker neemt de zaak over binnen het franchiseconcept van Family. “Dat staat voor: met elkaar, betaalbaar, gezellig en huiselijk. Je moet hier met je oma met de rollator kunnen komen, of je hondje en je kinderen”, zegt zij enthousiast.
Toekomst ondernemerschap
Er komt nogal wat op de nieuwbakken onderneemster af. Hoe zie ze het toekomstige ondernemerschap voor zich? “Als ondernemer kijk ik naar een toekomst van hard werken met uitdagingen die je telkens moet bijstellen. Dat past precies bij mij. Ik zie een goed lopende zaak voor me, die ik nog twee treden hoger op de ladder wil zetten. Zowel voor het personeel als voor mijzelf. Ik doe zelf gewoon mee natuurlijk. Ik heb geleerd dat je snel moet kunnen schakelen en in oplossingen moet denken.” Ze kent het bedrijf op haar duimpje, maar voelt zich enorm gesteund door de goede begeleiding van de franchise-organisatie.
Nieuw concept
Family Wolvega krijgt een moderne en gezellige uitstraling na de verbouwing. Met een nieuwe ruimte voor bijeenkomsten wordt dit ook een ontmoetingsplek. Bakker vertelt: “We hebben nu een zaal voor feesten en partijen, waar veel vraag naar is. Het menu is van deze tijd. Zo zie je niet alleen frites special en diverse plates op de kaart, maar ook kip teryaki en verse Family-burgers van de plaat. Er zal een ruime keuze in broodjes zijn, ook biologisch en vegetarisch. Een plek om fijn te lunchen.”
Online
“Zodra de verbouwing klaar is gaan we online ook meteen van start”, zegt Bakker blij. "Een elektrische fiets, drie auto’s en een speciaal afhaalloket, samen met een personeelsbestand van zeventien personen, staan klaar om iedereen van dienst te zijn.”
Samenwerking
Dagelijkse leveringen van verse producten vragen om een prettig onderling contact met de fabrikanten en leveranciers. “Ik ken de fabrikanten zoals Chaupain en VHC al jaren, dat blijft gewoon een leuke samenwerking“, voorziet de onderneemster. “En met Aviko, de nieuwe, belangrijke leverancier, zie ik de toekomst rooskleurig tegemoet."
Bron: Out.of.Home Shops