TivoliVredenburg x Wonder Beans_3.jpg

TivoliVredenburg schenkt voortaan Wonder Beans koffie

UTRECHT – Muziekcentrum TivoliVredenburg heeft gekozen voor Wonder Beans als nieuwe koffieleverancier. Hiermee heeft TivoliVredenburg gekozen voor een fabrikant die zich inzet voor een beter en socialer milieu.

Redactie |

Wonder Beans zet zich in voor regeneratieve landbouw, herbebossing en betaalt haar boeren een leefbaar inkomen. Deze inzet voor duurzaamheid en maatschappelijk verantwoord ondernemen komen overeen met de principes van het muziekcentrum. Zelf heeft TivoliVredenburg onlangs 80% van haar energieverbruik vergroend, wordt er geen single-use plastic meer gebruikt en worden wijnflessen gespoeld en opnieuw gebruikt.

Zuinig op het milieu
Suzanne van Dommelen, zakelijk directeur TivoliVredenburg: “Onze missie - een leven lang muziek voor iedereen - betekent ook dat er voor toekomstige generaties nog muziek moet kunnen klinken. Daarom zijn we zuinig op het milieu en zetten we iedere dag stappen om onze activiteiten op het gebied van livemuziek, events en horeca nog duurzamer en socialer te organiseren. Onze nieuwe samenwerking met Wonder Beans past daar perfect bij; dit Utrechtse merk produceert koffie waarbij meer CO₂ wordt opgeruimd dan uitgestoten, met een eerlijke prijs voor boer en consument.”

Impact
Het Nederlandse koffiemerk Wonder Beans investeert in biodiversiteit en herbebossing. Koffiemonoculturen zijn zeer vervuilend en er worden miljoenen bomen gekapt voor de aanleg van plantages. Wonder Beans wil alle koffieplantages wereldwijd omvormen tot CO₂-slurpende Wonder Farms die meer CO₂ opnemen dan dat het bedrijf in totaal uitstoot.

"Ondernemen met impact. Dat is waarom we zijn gestart met Wonder Beans”, zegt Ferry Poppegaai, oprichter van Wonder Beans. "Met deze samenwerking zorgen we er samen met TivoliVredenburg voor dat mensen die de koffie maken een eerlijke prijs krijgen voor hun werk, terwijl we tegelijkertijd de koffie ook tegen een betaalbare prijs aanbieden. Zo krijgt koffie een positieve nasmaak, letterlijk en figuurlijk.”

Bron: Out.of.Home Shops