AMSTERDAM – Deliveroo’s bruto transactiewaarde groeide in 2021 met een 70 procent ten opzichte van het voorgaande jaar. Klanten bestelden voor 6,6 miljard pond (8 miljard euro) aan eten. Het Verenigd Koninkrijk en Ierland waren de aanjagers voor de groei.
Verder zag de bezorgdienst het aantal bestellingen in het afgelopen jaar stijgen met 10 procent. De gemiddelde uitgave per bestelling bleef met 21,4 pond (25,70 euro) stabiel. In het laatste kwartaal stegen de internationale uitgaven met 36 procent ten opzichte van het voorgaande jaar. Will Shu, oprichter en ceo van Deliveroo, zegt: “We sloten 2021 af met een sterke prestatie in het vierde kwartaal, en onze GTV (Gross Transaction Value)-groei over het hele jaar van 70 procent in constante valuta was aan de bovengrens van de eerder verhoogde verwachtingen die we hadden voorgelegd.” Jaarcijfers van het jaar 2021 worden op 14 maart gepubliceerd.
Bron: Out.of.Home Shops