Het is carnaval als ik naar Veghel afreis voor een interview met Sligro-ceo Koen Slippens. En daar is het ook feest, maar wel om een andere reden. Op 17 april 2025 viert het bedrijf namelijk haar 90-jarige jubileum.
Normaliter is 90 jaar niet iets waar groots aandacht aan wordt gegeven, maar dat doen wij van Out.of.Home Shops wel. En gelukkig Sligro zelf ook!
Deze editie bevat daarom een special rondom het 90-jarige bestaan van Sligro. Het was lastig tijdens het interview met Slippens om hier niets over te zeggen, want het is een verrassing. Hoe leuk om een vakblad open te slaan en te zien dat er fabrikanten zijn die hun felicitaties uiten. Maar ook een oud-directeur van Sligro en een samenwerkingspartner vertellen over de groothandel. Ontzettend mooi om te lezen hoe deze verhalen aansluiten bij het interview dat ik met Slippens had. Een terugblik op 90 jaar is natuurlijk lastig, maar in grote lijnen heeft Slippens verteld hoe Sligro door de jaren heen is gegroeid en zo succesvol is geworden als dat het nu is.
Ik denk dat veel bedrijven kunnen leren van Sligro, niet per se alleen in de groothandelswereld, maar ook daarbuiten. Hoe pakken ze dingen aan? Op welke manier gaan ze om met uitdagingen in de markt? Ik vond het daarom ook leuk om te horen dat Sligro in tijden van corona gelijk met een schrijfblok om de tafel is gegaan. Even alles op een rij zetten en ontdekken hoe ze met die situatie konden dealen. Je kunt wel bij de pakken neer gaan zitten, maar daar word je niet oud mee. Zeker geen 90 jaar!
Sligro, van harte gefeliciteerd met jullie jubileum namens het hele team van Out.of.Home Shops. We wensen jullie nog succesvolle jaren!
Dit artikel verscheen eerder in Out.of.Home Shops. Abonneren? Klik hier.