Hé, dat is bekend! Dat was mijn gedachte eind vorig jaar toen het persbericht mijn mailbox inrolde dat Circle K de shopactiviteiten van TotalEnergies overneemt. Ik ken het shopconcept namelijk uit Noorwegen, waar ik een paar jaar geleden was.
Meerdere keren heb ik mijn contactpersoon een bericht gestuurd om meer informatie los te peuteren, maar helaas bleven de lippen stijf op elkaar. Tot ik een paar weken geleden de uitnodiging kreeg om langs te komen bij de eerste Circle K op de A12 bij Harmelen. Vol enthousiasme werd het verhaal over de nieuwe shop verteld en ik moet zeggen: er zitten best wat logische keuzes bij. Ik bedoel, de koelingschappen zijn aangepast zodat er meer dranken in kunnen en er dus minder vaak bijgevuld hoeft te worden. Het is een simpele ingreep, maar toch is het niet eerder gedaan. Maar ik moest ook – net als het Nederlandse Circle K-team – even lachen toen bekend werd dat de hotdog dé hardloper moest gaan worden. Ik bedoel, we kennen de Hema-worst en de hotdog van Ikea. Moet daar nóg een worst bij?
Aan de andere kant: iedereen eet een Hema-worst of hotdog van de Ikea. En het maakt niet uit of het nu tien uur ’s ochtends is of vijf uur ’s middags. Zo bekeken is dus een worst meer of minder helemaal niet zo gek. En ook bij Circle K is het een succes. Kunnen we hiermee stellen dat Nederland een hotdogland is? Misschien wel! Alleen jammer dat Circle K nog geen vega-variant heeft.
Dit artikel verscheen eerder in Out.of.Home Shops. Abonneren? Klik hier.