gvo-240201-068-bewerkt kopie klein.jpg Foto: Gerard van Oosbree.

Columns

Commentaar: Het jasje past

Vijf jaar geleden waren we bezig met het organiseren van de Out.of.Home Awards, maar zoals we ons allemaal 2020 herinneren, gooide een virus roet in het eten. Alle plannen die wij hadden, konden de prullenbak in. Ik bedoel, hoe kunnen we horecaketens en tankstationorganisaties vragen om hun samenwerkingspartners te beoordelen, als het overgrote deel van de branche noodgedwongen de deuren moet dichthouden? Daarom werden de Out.of.Home Awards geannuleerd, maar nu, vijf jaar later: we’re back!

Lisa van der Linden |

En terugkomen doe je niet zomaar, nee, dat doe je met een verrassing. De Out.of.Home Awards zijn dit jaar in een volledig nieuw jasje uitgereikt. En ik kan met veel trots zeggen: dat nieuwe jasje past! Het was even zoeken naar hoe we deze awards een vernieuwde invulling konden geven, maar we kijken nu met veel plezier en positiviteit terug op deze ‘eerste’ editie. Wat een enthousiasme! Handelspartners zien dit als dé manier om hun waardering naar fabrikanten uit te spreken en andersom hebben fabrikanten erkenning gekregen. Daar zijn we allemaal blij mee, toch?

Namens het team van Out.of.Home Shops wil ik alle winnaars feliciteren en de jury bedanken voor zijn medewerking.

De uitreiking van de awards viel samen met een belangrijk thema in deze tijd: tabak. Deze zomer moesten supermarkten stoppen met tabaksverkoop, met als gevolg dat tabaksspeciaalzaken, gemakswinkels en tankshops meer klanten krijgen. Reden voor Out.of.Home Shops om in het onderwerp te duiken. Ik sprak met Lies Wiesbrock, die haar eigen tabaksspeciaalzaak ontwierp en met een goede reden: ze staat de hele dag in de winkel, dus het moet naar haar wens zijn. Wat een ontzettend ambitieuze en realistische ondernemer is dat.

Lees meer over: