Bubblethee en ontbijt bij McDonald's Duitsland

BERLIJN - McDonald’s lanceert in Duitsland nieuwe concepten. Vanaf eind juni verkoopt de fastfood- keten in de vroege morgen een uitgebreid aanbod ontbijtproducten. Nieuw is ook dat het bedrijf met een eigen smakenrange bubblethee gehoor geeft aan de theetrend die in het land heerst.

Eelco Brandes |

 McDonald’s Duitsland kende al vanaf 2009 een kleinschalige ontbijtrange met de McMuffin en de McCroissant. Vanaf eind juni is het assortiment echter flink uitgebreid met nieuwe producten. Van diverse broodsoorten, voorzien van beleg als jam, honing, margarine en Nutella-pasta tot en met muffins en croissants met ham, gebakken ei of kaas. Het is allemaal verkrijgbaar bij de restaurants van onze oosterburen.Op doordeweekse dagen is hetontbijt ’s morgen tot half elf te gebruiken en op zon- en feestdagen tot half twaalf.

Belangrijkste eetmoment
Zo is er bijvoorbeeld de McMorning Country: een keizerbroodje met bacon, ei, kaas, tomaat en ijsbergsla. Of de Sweet Morning, een klassiek ontbijtmenu met twee broodjes en vier stuks beleg naar keuze. Voor wie liever wat lichter ontbijt is er altijd nog de yoghurt voorzien van muesli. Met de diverse koffiesmaken of gewoon een ouderwetse uitgeperste jus d’orange is het plaatje compleet. Met de toegevoegde producten wil de keten het succes dat reeds met het ontbijt is behaald verder uitbouwen. “Het ontbijt is voor de Duitser een van de belangrijkste eetmomenten op de dag”, zegt operationeel directeur Holger Beeck van McDonald’s Duitsland. ”Met deze producten spelen we vol verwachting in op de trend van consumenten om deze maaltijd meer buiten de deur te nuttigen.”

250 combinaties
Een andere trend waar McDonald’s in Duitsland op inspeelt, is de bubblethee hype die in het land heerst. Deze trend, afkomstig uit Taiwan, is al een tijdje gaande in heel Azië en inmiddels ook in de westerse wereld waaronder Amerika en Engeland. Bubblethee is een drankje op basis van thee, waarbij groene en zwarte thee het meest gebruikt worden, gemengd met fruit of fruitsap en/of melk. Verder bevat het drankje ‘parels’ die gemaakt zijn van tapioca. Overal schieten in Duitsland hippe zaken de grond uit, zoals Boba, Tea One en Asia Bubble Tea. Een andere grote Taiwanees-Duitse keten, Bobo Q, opende eerder dit jaar twee stationswinkels in Eindhoven en Den Bosch. Reden genoeg voor McDonald’s om hier een eigen concept voor te bedenken. In haar McCafé-winkels kunnen consumenten liefst 250 verschillende bubbletheecombinaties samenstellen door eerst een theebasis, siroopsmaak en tenslotte een topping te kiezen.

Gezond
“Een innovatief product, waar we onze gasten mee hopen te verrassen”, aldus marketing directeur McDonald’s Duitsland Matthias Becker. De bubblethee van McDonald’s is volgens de fastfoodketen ook nog eens gezond: het bevat tussen de 45 en 75 kilocalorieën per 100 milliliter. In Nederland zijn overigens voorlopig nog geen plannen om bubblethee in het assortiment op te nemen, zo laat de fastfoodketen in een reactie weten.

Bron: Out.of.Home Shops

amcdonaldfrustucka840x630.jpg