Fabrikanten

Awards - De Classique

Winnaar De Classique Farm Frites: ‘De vraag naar verse, smaakvolle producten blijft altijd actueel’

OUDENHOORN - Trends komen en gaan, maar de vraag naar verse producten met de ultieme smaak blijft altijd actueel, weten ze bij Farm Frites. De patatfabrikant ontwikkelde Chef’s Harvest, frites die smaken alsof ze zelfgesneden zijn, maar waar de klant geen werk aan heeft. Die is daar maar wat blij mee, blijkt ook uit De Classique die Farm Frites met haar Chef’s Harvest heeft binnengehaald.

Redactie |

Wat is er voor nodig om De Classique te winnen?
“Bij Farm Frites vinden we het belangrijk dat een product goed aansluit op de vraag vanuit de markt. Wanneer je een oplossing biedt, werkt dit logischerwijs beter dan dat je iets aanbiedt waar geen vraag naar is. Gezien deze award hebben we een goede oplossing gevonden. Daarnaast is het belangrijk dat je als bedrijf echt trots bent op het product dat je introduceert en er volledig achter staat. Alle afdelingen binnen Farm Frites zijn nauw betrokken (of geweest) bij de ontwikkeling en productie van onze Chef’s Harvest.”

Wat zijn de hoogtepunten van de afgelopen drie jaar met Chef’s Harvest?
“We hebben een mooie introductie gehad tijdens de Horecava 2020, maar vooral alle verhalen vanuit de markt maken ons trots. Aan de reacties die we krijgen van onze klanten is te zien dat men graag werkt met ons product, en daar doen we het voor. De kers op de taart is uiteraard dat het onafhankelijke panel van De Classique ons product als winnaar uit de bus heeft laten komen!”

Wat is het onderscheidend vermogen van dit product?
“Het mooie aan onze Chef’s Harvest is dat men wel de smaak van zelfgesneden friet heeft, maar hier niet het extra werk voor hoeft te verrichten. Wij nemen hen dit graag uit handen. Dat is een mooie bijkomstigheid in tijden als deze, waarbij veel bedrijven kampen met een tekort aan personeel. Daarnaast scheelt het hen ook nog eens in energieen oliekosten, omdat deze frites niet hoeven worden voorgebakken.”

Hoe hebben jullie de samenwerking met inkopers verbeterd de afgelopen jaren?
“De collega’s in het veld zijn nauw in contact met onze klanten en vragen hen naar hun ervaringen met ons product. We willen graag nog beter begrijpen waar hun uitdagingen en kansen liggen, want door hierop in te spelen proberen wij oplossingen te bieden die aansluiten bij hun behoeftes.”

Wat is jullie strategie om over drie jaar nog steeds met dit product te scoren?
“Wij denken zeker dat dit product over een paar jaar nog steeds relevant is. Bepaalde trends komen en gaan, maar de vraag naar verse producten met de ultieme smaak blijft altijd actueel. Ondanks dat blijven wij onszelf natuurlijk wel uitdagen, om er zo voor te zorgen dat we meegaan met de vraag vanuit de markt.”

JURYRAPPORT:
‘Echt een topproduct! Wij kennen geen product dat dichter in de buurt komt van verse friet.’

Dit artikel verscheen eerder in Out.of.Home Shops. Abonneren? Klik hier.

section1_page20_article34_1.jpg