Velder - Pauline Smale.jpg Bij Velder vieren ze de winst van de Out.of.Home Award met hun paradepaardje: de Rotterdamsche Oude. Foto: Pauline Smale

Awards - Out.of.Home awards

Velder: Onze kernwaardes zijn: persoonlijk, passie, ambitie en innovatie

BODEGRAVEN – Jeroen Hoogenboom, manager sales Classic Retail, Out-of-Home & Industry bij kaasproducent Velder, is vereerd door de erkenning van partners vanuit het out-ofhomekanaal. En ook is hij trots op de nieuwe naam van het bedrijf, die van Zijerveld overging naar Velder. “Velder staat aan de basis van kwaliteit en vertegenwoordigt alle schakels: van het weiland tot aan de distributie van onze producten”, stelt Hoogenboom.

Fabrikant: Velder
Categorie: Zuivel
Criterium: Ondersteuning vanuit de fabrikant

Jullie handelspartners, actief in het out-of-homekanaal, hebben Velder uitgeroepen tot winnaar van een Out.of.Home Award. Wat is jullie reactie op het winnen van deze award?
“We zijn trots en vereerd door de erkenning vanuit de markt op onze manier van samenwerken, zoals Velder als ketenpartner voor ogen heeft. Heel mooi om bevestigd te zien dat onze missie aansluit bij de behoefte vanuit onze klanten. Elke dag verbinden wij de wereld van kaas aan consumenten, van snel broodje kaas tot uitgebreid kaasplateau.”

Waarom heeft jullie bedrijf deze prijs gewonnen?
“Wij maken het verschil door écht en gemotiveerd samen te werken met alle schakels in de keten, waar bij ons de klant altijd centraal staat en wij focussen op langetermijnsamenwerkingen. Onze kernwaardes zijn: persoonlijk, passie, ambitie en innovatie!”

Wat zijn voor jullie de belangrijkste pijlers van een goede samenwerking?
“Het allerbelangrijkste is een goede en duidelijke communicatie met alle stakeholders in de keten. Verwachtingsmanagement en transparantie is voor ons de basis. Wij spreken onze klanten dagelijks en hechten veel waarde aan het persoonlijke contact. Dat maakt voor ons het verschil. We leveren kwaliteit en tonen ondernemerschap in alles wat we doen.”

Welke veranderingen zien jullie binnen het out-of-homekanaal?
“We zien veranderingen in gemaksoplossingen, voor de horecaprofessional en de consument. En ook transparantie op het gebied van herkomst en duurzaamheid. Verder zien we een vraag naar mooie producten met een uniek verhaal. Daar zijn wij dé partner voor, omdat wij altijd op zoek zijn naar de beste en mooiste producten, die onderscheidend zijn.”

Op welke manier(en) dragen jullie bij aan de ontwikkeling van de categorie?
“Wij investeren serieus in kennis, onderzoek en data. Vanuit onze onderzoeken, gericht op de drijfveren en het gedrag van de consument, leveren wij maatwerk door categorievisie per afzetkanaal met onze expertteams van sales, marketing en business development. Door deze multidisciplinaire manier van samenwerken kunnen we letterlijk maatwerk leveren.”

Wat is de kracht van jullie bedrijf in de benadering van groothandels en ondernemers in het out-of-homekanaal?
“De kracht zit in onze visie ‘shaping the future of cheese’. Met oog voor kwaliteit, grenzeloze passie en onze unieke keten zijn wij al jaren voorloper in de markt. We spelen een cruciale rol in het vormgeven van de toekomst van de kaasindustrie. Door sterk te focussen op duurzaamheidsontwikkeling, een datagedreven visie op de categorie en op innovaties, leggen wij de lat telkens hoger en creëren we waarde voor onze klanten en de consument.”

Wat gaan jullie doen om de samenwerking met groothandels en ondernemers komend jaar te verbeteren?
“Onze strategie is consumentgericht. We maken de perfecte combinatie tussen de behoefte van de consument, elk afzetkanaal en het juiste assortiment in elke gewenste uitstraling. Wij zetten dan ook in op samen ondernemen met onze klanten, waarmee wij actief inspelen op behoeftes vanuit de markt. We bouwen aan échte partnerships door onze langetermijnfocus. Dat zorgt voor gezamenlijke initiatieven in de keten.”

Wat was voor jullie op zakelijk gebied het afgelopen jaar absoluut een hoogtepunt?
“Dat is ongetwijfeld toch wel onze naamsverandering van Zijerveld naar Velder dé Ketenpartner! De verdere ontwikkeling van onze powerbrand De Rotterdamsche Oude binnen het out-ofhomekanaal is een geweldig teamresultaat. Dit jaar zijn wij dan ook voor het eerst aanwezig op Gastvrij Rotterdam met een ‘De Rotterdamsche Oude’-stand, hoe gaaf is dat!
Verder is de introductie van onze eerste On the way to PlanetProof-kaasoplossing voor de totale foodservicemarkt een hoogtepunt.”