Conpax - Jan Adelaar.jpg In de categorie non-food heeft Conpax een award in de wacht gesleept. Foto: Jan Adelaar

Awards - Out.of.Home awards

Conpax: Wij helpen onze partners graag door het delen van onze kennis

OOSTERHOUT (GLD) – Kennis delen en kijken naar het klantprofiel van partners, het zijn belangrijke pijlers voor Conpax als het gaat om samenwerken. Dat vertelt Wilco Wieling, commercieel directeur bij Conpax. Hij reageert vol trots op de allernieuwste aanwinst: een Out.of.Home Award 2024.

Fabrikant: Conpax
Categorie: Non-food
Criterium: Omzetontwikkeling

Gefeliciteerd met deze award. Wat is jullie reactie op het winnen van deze award?
“Wij zijn enorm trots dat onze handelspartners ons deze prijs hebben toegekend. Het is een waardering voor de enorme inzet van ons hele team om iedere dag weer de vragen, behoeftes en belangen van onze klanten zo goed als mogelijk in te vullen.”

Waarom heeft jullie bedrijf deze prijs gewonnen?
“De markt van Single Use (plastic, red.) producten staat vanwege de nieuwe wetgeving onder druk. Ik verwacht dat onze klanten hebben gezien dat Conpax proactief duurzame assortimenten en concepten heeft ontwikkeld die voldoen aan de wetgeving, zodat zij dit aan hun klanten kunnen aanbieden. Daarnaast zijn wij van mening dat klanten bij ons moeten kunnen aankloppen als het gaat om informatie over de zeer complexe wetgeving. Wij hebben dan ook veel tijd en energie gestoken in het delen van kennis over deze wetgeving door informatie op onze website, maar ook door het geven van presentaties met uitleg over de wetgeving aan de salesteams van onze klanten en aan hun afnemers.”

Wat zijn voor jullie de belangrijkste pijlers van een goede samenwerking?
“Vertrouwen, transparantie, kennis delen en de juiste informatie geven, samen kijken naar het klantprofiel van onze partners en het assortiment daarop aanpassen om de categorie te laten groeien.”

Hoe dragen jullie bij aan de ontwikkeling van de categorie?
“Door het ontwikkelen van duurzame concepten, door het lanceren van nieuwe producten en assortimenten, door mee te gaan naar de klanten van onze partners en door categoriemanagement.”

Wat is de kracht van jullie bedrijf in de benadering van groothandels en ondernemers in het out-of-homekanaal?
“Onze mensen in de binnen- en buitendienst hebben verstand van zaken, ze kennen de markt, de concurrentie en hebben productkennis. Daarnaast vinden wij als Conpax dat wij op ons vakgebied zoveel als mogelijk kennis moeten delen. In onze steeds complexer geworden wereld als het gaat om wet- en regelgeving helpen wij onze partners door het delen van deze kennis.
Wij willen die betrouwbare partner zijn waarvan je erop aankunt dat de producten voldoen aan de wet- en regelgeving, dat de kwaliteit goed is en dat de certificering klopt. Dit lijkt een open deur, maar het is helaas nog steeds niet vanzelfsprekend.”

Welke veranderingen zien jullie binnen het out-ofhomekanaal en hoe spelen jullie hierop in?
“De SUP wet- en regelgeving is een belangrijke driver als het gaat om veranderingen. Dit leidt tot een veranderende perceptie bij gebruikers ten aanzien van het gebruik van deze producten, terwijl dat niet altijd terecht is. Wij zullen deze ontwikkelingen blijven volgen en proberen de frontrunner te zijn als het gaat om de ontwikkeling van duurzaam assortiment. Zowel op het gebied van Single Use als ook op het gebied van Reusables en gebaseerd op feiten in plaats van aannames. Daarnaast denken wij dat nieuwe hernieuwbare grondstoffen een steeds belangrijker rol gaan spelen. Wij zullen daar veel tijd, geld en energie in stoppen om deze verder te ontwikkelen. Onze snackserie met Notplacoating is daar nu al een voorbeeld van. Dit is een coating gemaakt uit zeewier die door de Inspectie Leefomgeving en Transport als enige in Nederland als 100% plasticvrij is beoordeeld. Een echt hoogtepunt!”

Wat gaan jullie doen om de samenwerking met groothandels en ondernemers komend jaar te verbeteren?
“Meer op maat gesneden promoties samen met partners ontwikkelen, ons systeem klaarmaken om onze klanten te kunnen voorzien van de gewenste CSRD-informatie over onze producten, meer samen naar de klanten van onze partners en blijvend investeren in nieuwe duurzame ontwikkelingen.”