100VE-2.jpg Unilever's wereldwijde hoofdkantoor in Londen.

Fabrikanten

Unilever draait positief eerste halfjaar

LONDEN – De resultaten van voedingsmiddelenbedrijf Unilever over het eerste halfjaar van 2024 weerspiegelen de inspanningen van het bedrijf. De in maart aangekondigde versnelling van het Growth Action Plan zorgt voor hogere omzet en hogere winst.

De omzet groeide over het eerste halfjaar met 2,3% naar 31,1 miljard euro ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. De netto winst ging zelf met 3,5% omhoog naar 4 miljard euro. Van de vijf divisies deed vooral Beauty & Wellbeing het goed met een omzetgroei van 5,1%. Personal Care scoorde slechts een 0,6% groei. De ijsjesdivisie, die klaargemaakt wordt om zelfstandig verder te gaan, was goed voor een groei van 2,8% met een omzet in het eerste halfjaar van 4,6 miljard euro.

Vooruitgang
“We richten ons op het stimuleren van omzetgroei en brutomargeverbetering van hoge kwaliteit, onder aanvoering van onze sterke merken. In het eerste halfjaar hebben we vooruitgang geboekt met het realiseren van deze ambities”, schrijft Unilever ceo Hein Schumacher. “De onderliggende verkopen stegen met 4,1%, dankzij een derde kwartaal op rij van positieve, verbeterende volumegroei, terwijl de prijzen zich overeenkomstig onze verwachtingen bleven matigen. Een sterke stijging van de brutomarge stimuleerde verhoogde investeringen in onze innovaties en resulteerde in een verbetering van onze winstgevendheid. We gaan door met het verankeren van het Growth Action Plan: minder dingen doen, beter en met meer impact. De implementatie van een uitgebreid productiviteitsprogramma en de afsplitsing van Ice Cream zijn essentieel voor het waarmaken van die belofte en we vorderen in hoog tempo. Er is nog veel te doen, maar we blijven ons richten op het transformeren van Unilever in een bedrijf dat constant beter presteert”, aldus Schumacher.

Bron: Levensmiddelenkrant / Out.of.Home Shops