Texaco schrapt kleine boodschap in nieuwe Go Fresh

FOTOREPORTAGE DELFT – Texaco toont in z’n nieuwste tankshop in Delft de doorontwikkeling van het Go Fresh-concept. Opvallend is dat de kleine boodschap voor thuis is geschrapt uit het assortiment.

Eelco Brandes |

Go Fresh is het nieuwe tankshop-concept van Texaco dat sinds 2014 in de markt werd getest. Na locaties in Beesd en Dorst is ook nu het tankstation in Delft aan de A13 omgebouwd van het oude concept Go the Fresh Way naar Go Fresh. De opzet van de nieuwe shop in Delft is in grote lijnen hetzelfde als die in Beesd en Dorst. Er is de opvallende bakery met de klokken op de achterwand die de diverse eetmomenten aanduiden waarvoor men bij Go Fresh terecht kan. Ook de frisse houttinten en het strakke design zijn aan de A13 meegenomen. Toch zijn er ook enkele zaken die Texaco op deze locatie wil testen, zegt Joris Janvier, commercial manager Texaco. Zo is er gekozen voor één lange balie waar consumenten de verse broodjes, sappen en snacks kunnen vinden. “We willen verse producten kunnen bieden met snelle service. Zodoende kunnen we tijdens spitsuren veel volume draaien”, aldus Janvier. Snelheid is dezelfde reden waarom de hoek met de tabakswaren transparant  gehandhaafd  is. “We verkopen hier veel sigaretten zodoende is er besloten om alle producten (brandstof, tabak en food/shop) bij iedere kassabalie te kunnen afrekenen dus zowel in de bakery als bij de brandstofbalie.”  

Verdwenen
Nieuw is ook dat de zelfservice koffiehoek separaat is van het verse foodgedeelte en dat dit nu ook is voorzien van een contactloos betaalmogelijkheid. Aan de hoge tafels kunnen klanten even zitten of werken op hun laptop. “We willen een sfeervolle, warme plek neerzetten waar mensen net even langer blijven dan ze normaal doen”, zegt Janvier. Ook op het vlak van betaalde toiletten biedt Go Fresh weer een stap meer dan het oude concept. In Delft is dit verder doorgevoerd met een strak design voorzien van sfeervolle afbeeldingen. Qua zoetwaren, snacks en frisdranken is Go Fresh grotendeels hetzelfde gebleven. De rationalisatie in het assortiment is specifiek voor Delft verder doorgezet, schappen met boodschappen voor thuis, zoals diepvriespizza’s, deodorant en maandverband zijn in Delft verdwenen. Texaco ziet hier nog niet direct de toegevoegde waarde van. “De producten voor thuisgebruik hebben ons niet overtuigd in Beesd. Het is hoofdzakelijk  directe consumptie wat hier de klok slaat.”

Bron: Out.of.Home Shops

dsc00164-a900x525.jpg