CAPELLE - Sodexo heeft samen met Unilever Food Solutions een nieuw soepconcept ontwikkeld onder de naam ‘The Soup Club’. De cateraar heeft de vloeibare soepenlijn van Unox uitvoerig getest en nog dit jaar zullen veel locaties waar wordt gewerkt met vloeibare soep worden voorzien van dit concept.
Het bijzondere van de samenwerking tussen cateraar en fabrikant is dat het totaalconcept ‘overall’ wordt gecommuniceerd als ‘The Soup Club by Sodexo’. De naam van leverancier Unox is weer verwerkt in alles wat aan soep is gerelateerd, zoals op de variantkaarten, de disposables, de pannen en de soepkommen. “We wilden ons eigen concept met dito branding hebben om onderscheidend te zijn. Een jaar geleden hebben we met Unilever Food Solutions aan tafel gezeten en daar is The Soup Club uit voortgekomen”, vertelt Michel Bröker, marketing manager bij Sodexo. Op de menu’s die Sodexo voor haar gasten uitschrijft staan jaarlijks minimaal 73 verschillende gebonden en heldere soepen op het menu die het predicaat IKB mogen dragen.
Lees het volledige verhaal in de nieuwste uitgave van vakblad Out.of.Home Shops die deze week is verschenen
Bron: