ZALTBOMMEL– Sligro Food Group en IRI Nederland starten een initiatief in de Nederlandse foodservice: Sligro Insights. De samenwerking tussen beide marktleiders zorgt naar eigen zeggen voor een nieuwe benadering van de markt.
Sligro Insights is een interactief platform dat leveranciers inzicht biedt in de verkoopdata van Sligro Food Group en hen in staat stelt gezamenlijk te groeien. Doordat Sligro Food Group en leveranciers op dezelfde cijfers sturen leidt dit tot het verbeteren van de ketensamenwerking, aldus het persbericht van Sligro. Het platform Sligro Insights maakt gebruik van IRI technologie, dat in staat is om diverse databronnen te integreren. Sligro is de eerste speler in Nederland die met deze technologie gaat werken en volgt daarmee andere grote internationale retailers als Tesco, Kroger en Marks & Spencer. Sligro Insights sluit volledig aan bij de globale ‘Growth Delivered’- strategie van IRI. Door middel van het samenbrengen van data, technologie en analyse kunnen betere businessbeslissingen genomen worden, met als doel de behoefte van hun gezamenlijke klanten beter te bedienen.
Bron: Out.of.Home Shops