BP test verkoop kant-en-klaar maaltijden

NIEUWVEEN - Onder het motto 'Lekker makkelijk voor thuis' is BP een pilot gestart met de verkoop van kant-en-klaar maaltijden op zestien grote tankstations. Doel is de almaar drukker wordende consument te verleiden om dergelijke gemaksgerechten voor thuis aan te schaffen.

Eelco Brandes |

Dat zegt Bart Koelemaij, convenience trading manager van BP tegenover Out.of.Home Shops. Het assortiment maaltijden bestaat onder meer uit Unox-soepen, Aziatische en Italiaanse maaltijden, zoals Bami Goreng met kipsate en Penne Bolognese afkomstig van Blijleven Convenience en stoommaaltijden en koelverse pizza's van Qizini. De prijs van deze producten varieert van 4,49 euro tot 5,99 euro en concurreert volgens BP met supermarkten. “Het leven van de gemiddelde consument wordt zowel privé als zakelijk steeds hectischer”, weet Koelemaij. “Deze intensievere levensstijl in combinatie met het toenemende aantal singles zorgt voor andere voedingspatronen en behoeften. BP wil middels een nieuw assortiment maaltijden bekijken of dit qua aanbod aansluit bij consumentenwensen aan het einde van de middag.”

Kennis maken
Om de klant kennis te laten maken met de producten zal er onder meer een samplingactie plaatsvinden op de zestien locaties. Bovendien wordt van 3 mei tot en met 13 juni waarbij 50 procent korting gegeven op alle maaltijden.

Bron: Out.of.Home Shops

foto3-a840x630.jpg