NIEUWVEEN – De vernieuwde Makro-vestiging in Beverwijk heeft deze week zijn deuren geopend. Het pand heeft onder meer nieuwe horecaconcepten gekregen, zoals de Kookwereld, de Officewereld en de Wijnwereld.
De komst van deze concepten past in Makro’s stijgende lijn in het horecasegment. Waar de horecamarkt blijft krimpen, is de horecaomzet van Makro in Nederland voor het derde achtereenvolgende jaar gegroeid. Makro Beverwijk is de vijfde Makro-vestiging die volledig is vernieuwd. “We bieden onze klanten niet alleen producten, maar nu ook diensten en trainingen. Zo bezorgen wij bij horecaondernemers tot in de keuken, hebben we klantmanagers die de horeca in hun bedrijf bezoeken en adviseren en delen onze eigen vakspecialisten hun kennis met klanten. Om te kunnen transformeren en vernieuwen van zelfbedieningsgroothandel naar partner voor ondernemend Nederland bieden we nu ook in Beverwijk meer nieuwe en inspirerende totaaloplossingen’, aldus Jean-Pierre Bienfait, algemeen directeur Makro Nederland.
Mini-ondernemer
Een andere belangrijke vernieuwing is dat Makro-medewerkers meer en meer zullen werken als ‘mini-ondernemer’. Alle vernieuwingen sluiten aan op vernieuwingen die al eerder werden gerealiseerd, zoals de compleet vernieuwde versafdelingen voor groenten, vlees en vis, de speciale horeca-ingang, verruimde openingstijden en een Phone House-vestiging.
Bron: Out.of.Home Shops