Out.of.Home Shops heeft – zoals ieder ander blad – een flinke metamorfose doorgemaakt in de afgelopen 25 jaar. Vaak heeft dat vooral te maken met de uitstraling van het blad, maar in ons geval is de naam ook enkele keren veranderd.
Dat komt verder naar voren in het interview met de uitgevers van Out.of.Home Shops : Katja en Inez Riethof. Als we naar de uitstraling van het vakblad kijken, dan kunnen we de bladen herkennen aan de kleur rood. Dat is ook nog altijd dé kleur van Out.of.Home Shops . Wat misschien in eerste instantie niet opvalt, maar ons als redactie wel meteen opviel, is dat er nog altijd meerdere artikelen op de voorpagina staan. Wat dat betreft is de krantenopmaak in al die jaren niet veranderd. Dat is toch de basis van het vakblad: informeren en nieuws brengen. Als laatste is het leuk om te zien hoe ook de kleuren en foto’s zijn veranderd. Dat heeft natuurlijk alles te maken met de ontwikkeling van technologie. We kunnen als media alleen maar dankbaar zijn dat de kwaliteit van foto’s fors is verbeterd. Wie weet hoe dat over 25 jaar is als we het 50-jarig bestaan van Out.of.Home Shops vieren.
Dit artikel verscheen eerder in Out.of.Home Shops. Abonneren? Klik hier.