AMSTERDAM - Met meer aandacht voor kwaliteit en ambacht, een kleiner assortiment en een nieuwe huisstijl is Febo begonnen aan een nieuwe levensfase. Wie een vestiging binnenloopt, zal geen geel meer zien, de kleur die de keten jarenlang heeft gekenmerkt.
Familiebedrijf Febo begon in 1941 als Banketbakkerij ‘Maison Febo’ en telt nu 65 vestigingen in Nederland. Om toekomstbestendig te zijn worden de komende twee maanden alle vestigingen verbouwd. “Uit onderzoeken analyseerden we dat we veel beter moeten vertellen waarom onze producten zo goed en bijzonder zijn. Dat gaan we nu meer doen”, vertelt Dennis de Borst, derde generatie van de familie De Borst. “Onze grillburgers zijn bijvoorbeeld van 100 procent Nederlands rundvlees en elke nacht trekken we op authentieke wijze bouillon voor onze verse kroketten. Dit maakt ons uniek.”
Helden
Febo zegt meer in contact te staan met de gasten. “Achter de schermen hebben we onze doelgroepen in kaart gebracht. Op basis van hun wensen hebben we een nieuwe strategie neergezet. Wie willen we zijn en waar zijn we heel erg goed in? Wellicht nog het belangrijkste: hoe behouden we onze fans en sluiten er nieuwe aan?” Een van de punten die naar voren kwam is het uitstralen van meer kwaliteit. “We zijn trots op onze producten. Daarom hebben de kroketten en grillburgers een prominente rol in de vestigingen middels sfeervolle foto’s en storytelling in bijvoorbeeld gouden lijsten (zie foto). Het zijn onze helden en die wil je op een voetstuk plaatsen. Daarnaast hebben we de hele verpakkingslijn aangepakt. Het ziet er nu veel eigentijdser uit en het is vanwege het gebruik van karton in plaats van plastic milieuvriendelijker.”
Rust
Om naar eigen zeggen meer rust te creëren in de vestigingen heeft Febo ook afscheid genomen van de kleur geel en staat er 40 procent minder assortiment op de menuborden. De Borst: “Een kleiner assortiment op de borden maakt de keuze voor de gast gemakkelijker. De vernieuwing laat zien dat alle vestigingen kwaliteit en ambacht uitstralen.”
Bron: Out.of.Home Shops