Deli XL komt met broodjes- en hamburgerconcept voor cafetaria

AMSTERDAM – Bidvest Deli XL heeft voor zelfstandige cafetariaondernemers een hamburger- en een broodjesconcept gelanceerd. “Het helpt de individuele ondernemers in hun concurrentie tegen de formuleketens.”

Willem-Paul de Mooij |

Dat zegt regiodirecteur Wim Stroes van Bidvest Deli XL in West Nederland. “Bij fastservice is Deli XL goed vertegenwoordigd. Daar hebben we een marktaandeel van ongeveer 30 procent in cafetaria’s en snackbars.” Daar zitten nog altijd veel ondernemers bij die nog niet zijn aangesloten bij een formule en dat ook niet willen. Maar deze ondernemers hebben wel steeds meer handvatten nodig om de strijd met grote ketens te kunnen winnen. Stroes: “We denken mee over kostenverlaging, omzetverhoging en het verbeteren van de bruto winstmarge, bijvoorbeeld door goede recepturen en het inzetten van meer private labelproducten. Daar hebben we maatgesneden oplossingen voor.” Een van de concepten die Deli XL op de Horecava lanceerde is BROOD&co. Stroes: “Brood is hot, cafetaria’s gaan steeds meer met broodjes doen, want het wordt steeds moeilijker om met de traditionele snack het verschil te maken. We hebben nu al voorbeelden van omzetplussen van 15 tot 20 procent bij klanten die deze concepten inzetten. In het zuiden van het land werken al bijna twintig zaken met BROOD&co.” Het andere concept is BURGERS&co voor hamburgermenu’s. Stroes: “De grote formules als Kwalitaria, Subway, enzovoorts hoeven wij niets uit te leggen, maar er zijn ook nog veel ondernemers die we kunnen ondersteunen met modulematige concepten die we in de markt zetten. Een van die concepten is BURGERS&co. Een module die ondernemers helpt de gasten mooie hamburgers aan te bieden. Ondernemers worden ondersteund in de signing, recepturen en kostprijscalculaties. Bij onze klanten die hiermee werken zien we ook een significante omzetstijging. Speciaal voor BURGERS&co hebben we exclusief een Hereford hamburger ontwikkeld.”

Bron: Out.of.Home Shops

delixlwimstroes-a900x525.jpg