Plantbased Hotdog Key visual - gewenste inzoom.jpg

Chez Jan en Brandt & Levie lanceren plantbased hotdog

AMSTERDAM – Brandt & Levie, het Amsterdamse worstmerk en Chez Jan, de Rotterdamse hotdogspecialist lanceren op woensdag 10 juli de 100% Plantbased Hotdog. De worst is ontwikkeld na de al eerder op de markt gebrachte 100% circulaire en een hybride worst. Het is de eerste volledig plantbased worst van de beide bedrijven en gemaakt voor horeca, evenementenlocaties en retail.

Redactie |

Partners Brandt & Levie en Chez Jan werken al samen sinds de oprichting van Chez Jan in 2018. Met de 100% plantbased hotdog, springen ze in op de trend dat mensen minder vlees willen eten, zonder concessie te willen doen aan smaak. De testperiode heeft twee jaar geduurd voordat de worst op de markt gebracht kon worden. De worst heeft als hoofdbestanddeel West-Europese tarwe gecombineerd met rijst en kruiden, en is op beukenhout gerookt, waardoor de smaak dicht bij die van een hotdog van vlees komt.

Logische volgende stap
Samuel Levie, oprichter van Brandt & Levie, zegt: “Vanaf de oprichting hebben wij als Brandt & Levie een missie meer mensen te inspireren om minder en beter vlees te eten. Beter vlees vanuit de overtuiging dat de vleesindustrie anders moest en beter kon. Als chefs doen we dat door de allerlekkerste worsten in de meest verrassende smaken te maken, van goed gehouden varkens van Nederlandse bodem. En minder vlees, omdat we geloven dat we als wereld de afgelopen decennia zijn doorgeslagen in onze vleesproductie en -consumptie. Om die reden brachten wij in 2018 onze eerste hybride hotdog op de markt, op basis van 2/3e vlees en 1/3 biet en kikkererwt. Deze plantaardige worst voelt als de logische volgende stap in onze missie. We zijn heel trots op het resultaat, omdat we zo ook voor iedereen die geen of minder vlees wil eten een mooie hotdog kunnen bieden, die zeker op een mooi belegde bun een supersmakelijke vervanging van het origineel is!”

Zo lokaal mogelijk
"Bij Chez Jan komen mijn twee grote liefdes bij elkaar: zorgen voor een ander door middel van mijn liefde voor eten. Ons doel was om de lekkerste hotdogs te brengen, zo lokaal mogelijk en zonder beperkingen vanuit de kostprijs. Mensen die onze hotdogs eten moeten er een glimlach van krijgen. Niet alleen van de hotdog, maar ook van alle “Jantjes” die ze maken op alle locaties. Als Chez Jan zijn we blij dat we nu voor zowel onze originele hotdog als onze plantbased variant bij Brandt & Levie terecht kunnen. Want vlees en vega, bij ons is vanaf dag één iedereen welkom en in beide hotdogs stoppen we evenveel liefde", aldus Juanita Hoepel, eindverantwoordelijke bij Chez Jan.

De 100% plantbased hotdog wordt vandaag feestelijk gelanceerd en is vanaf augustus landelijk beschikbaar via online supermarkt Crisp. Verder is de nieuwste hotdogvariant van Brandt & Levie en Chez Jan te vinden op vaste locaties, zoals Station Bergweg in Rotterdam en een groeiend aantal horeca- en cateringbedrijven. Daarnaast zijn ze te verkrijgen op evenementen, zoals bijvoorbeeld Awakenings en Milkshake, omdat steeds meer festivals overgaan op een volledig vega(n) assortiment. 

Bron: Out.of.Home Shops/Levensmiddelenkrant